13 magazine Penny din Bihor şi hypermarketul Auchan au fost luate la puricat de protecția consumatorilor în perioada 6-10 noiembrie. Comisarii au dat 41 de amenzi contravenționale în valoare totală de 532 de mii de lei.

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Bihor (CJPC Bihor) a realizat o serie de acțiuni pentru a verifica modul în care este respectată legislația în vigoare în magazinele lanțului de supermarketuri Penny, pe raza județului fiind controlate 13 magazine Penny, precum şi la hypermarketul Auchan.

Pentru neregulile constatate comisarii au aplicat următoarele sancțiuni: 41 amenzi contravenționale în valoare totală de 532 de mii de lei, 4 avertismente, 3 decizii de încetare de practici comerciale incorecte, oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valoare de aproximativ 110 mii de lei, oprirea temporară de la comercializare a produselor în valoare de circa 14 mii de lei și oprirea temporară a spațiilor şi echipamentelor care necesitau igienizare.

Neregulile constatate în timpul controalelor au fost: utilizarea unor practici comerciale incorecte - acțiune înșelătoare prin neconcordanţa preţurilor de la raft cu cele din sistemul informatic al caselor de marcat, prezentarea în unităţi a unor campanii publicitare a căror perioadă de desfăşurare este depăşită, pachete de tipul 3+1 la care nu se confirmă avantajul preţului pachetului; prezenţa la comercializare a produselor congelate cu arsură de frig, cu prezenţa masivă a gheţii şi zăpezii în interiorul ambalajului, ridicându-se suspiciunea rezonabilă a întreruperii lanţului frigorific; nerespectarea temperaturilor recomandate de producător pentru păstrarea și expunerea produselor; nerespectarea temperaturii prescrise pentru expunerea preparatelor culinare la masa caldă; prezenţa la comercializare a produselor alimentare cu ambalaje deteriorate, devidate, pentru care se ridică suspiciunea contaminării conţinutului; spaţii frigorifice de păstrare și expunere a produselor - vitrine frigorifice insalubre, cu resturi alimentare, praf, impurităţi; echipamente din zona de coacere neigienizate cu arsuri, resturi de produse, puncte de rugină; comercializarea unor legume și fructe, depreciate calitativ, cu modificari organoleptice, puncte de mucegai, care nu corespund categoriei de calitate declarate; produse cu informare incompletă, fără elemente de identificare şi caracterizare complete şi corecte, sau netraduse în limba română; nerespectarea cerințelor privind afișarea prețurilor produselor la uzilizarea cardurilor de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor.

„Comisarii CJPC Bihor vor continua acțiunile de verificare a respectării drepturilor consumatorilor şi, așa cum am demonstrat în diverse cazuri, indiferent de operatorul economic, vor fi luate măsuri urgente de conformare, inclusiv sancțiuni contravenționale complementare”, se afirmă într-un comunicat al CJPC Bihor, semnat de comisarul șef adjunct Giani Bura.