Termenul de depunere a ofertelor pentru construirea parcării de tip park and ride din spatele Catedralei Ortodoxe a fost prelungit până în data de 5 mai. Investiția, estimată la 28,7 milioane lei, vizează amenajarea a 277 de locuri de parcare.

„A fost modificat termenul de depunere a ofertelor pentru  licitația „Achiziția lucrărilor de execuție la obiectivul: Construire parcare de tip park and ride în Piața Emanuil Gojdu din Oradea”. Data limită de depunere a ofertelor în SICAP este 5 mai 2020, ora 15.00. Informații suplimentare pot fi obţinute accesând site-ul www.e-licitatie.ro  - anunț de participare nr. CN1019536/06.03.2020. Criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate-preț”, a anunțat, ieri, Primăria Oradea.

Valoarea estimată a lucrărilor este de 28.705.457,87 lei fără TVA, investiția urmând să fie realizată în 12 luni de la semnarea contractului.

„Proiectul Construire parcare tip Park and Ride în Piața Emanuil Gojdu face parte din programul de construire de parcări supraterane şi subterane în municipiul Oradea, urmărindu-se îmbunătăţirea condiţiilor de parcare a autoturismelor în zonele aglomerate şi a celor care fac naveta înspre Oradea. Conceptul de parcare Park and Ride este des întâlnit în marile orașe europene, asemenea parcări fiind amplasate în vecinătatea mijloacelor de transport în comun, încurajându-se astfel folosirea transportului public și mersul cu bicicleta, scopul fiind acela de a evita congestionarea traficului”, susține municipalitatea, care așteaptă oferte pentru realizarea acestei investiții.

Viitoarea parcare va fi realizată în subteran, pe un singur nivel, perimetral pe cele trei laturi ale Catedralei Ortodoxe Române, și va avea o suprafață construită de 6.354,55 mp. Capacitatea totală a parcării subterane este de 277 locuri, din care 268 locuri pentru autoturisme cu 6 locuri pentru persoane cu dizabilități și 6 pentru mașini electrice, respectiv 9 locuri pentru motociclete. Parcajul va dispune de afișaj electronic și va fi accesibil în exploatare numai pentru autoturisme de clasă mică, medie şi mare, până la lungimea de 5 m, exclusiv pentru cele cu motoare pe benzină, diesel şi hibrid electrice sau electrice, cu strictă interdicţie pentru GPL. De asemenea, în proiect sunt prevăzute 3 stații de reîncărcare electrice care deservesc 6 autoturisme, automate de taxare şi o cabină de tip ghișeu. Parcarea va avea 4 lifturi pentru persoane, toalete publice și dotări specifice de prevenire și stingere a incendiilor.

„Prin proiect se prevede și amenajarea platformelor existente din jurul Catedralei Ortodoxe, deasupra parcajului, cu dală urbană pietonală, prevăzută cu spații dalate, spații verzi, mobilier urban, zonă de bike sharing și o porțiune din traseul pistei de biciclete orășenești. Dalajul urban se va extinde deasupra carosabilului până la linia de tramvai din dreptul Casei de Cultură a Sindicatelor. Accesul la parcaj și ieșirea se vor asigura prin două fluxuri de intrare, dinspre Calea Clujului și strada Griviței, prin șanțul Cetății”, mai menționează Primăria Oradea.