Având în vedere grija pe care Direcţia de Asistență Socială Oradea o poartă față de comunitate și, în special, față de persoanele vulnerabile din Oradea, începând cu data de 18 martie 2020, pe toată perioada stării de urgență, DASO a pus la dispoziția comunității Telefonul Verde și un sistem de tip call center.

În această perioadă, Telefonul Verde a fost un serviciu care a venit în sprijinul persoanelor vârstnice lipsite de grija familiei sau a unui aparținător, persoanelor cu dizabilități, precum și a celor cu venituri mici din Oradea.

“Un număr de aproximativ 20.000 de bunici din Oradea au fost consiliați telefonic de asistentele noastre medicale, din care, săptămânal, 300 dintre aceștia au avut nevoie de sprijinul echipelor zilnice de teren formate din angajați ai Direcției de Asistență Socială Oradea. Odată cu declararea stării de urgență am înțeles cât este de importantă nevoia de a ne adapta serviciile sociale oferite în comunitate, astfel încât, cu susținerea primarului municipiului Oradea, am inițiat cu celeritate acest ajutor pentru persoanele de peste 65 de ani. Am început prin a-i contacta telefonic pe cei mai vârstnici dintre bunici, cei mai vulnerabili ca și vârstă și stare de sănătate, continuând în ordinea descrescătoare vârstei dumnealor”, spune Arina Moș, directorul executiv al DASO.

“Pentru a lua cele mai bune măsuri pentru bunicii din comunitate, le-am întocmit acestora fișe de intervenție din care a rezultat nevoia pe care o au și, sub coordonarea Serviciului Programe Sociale, nevoile au fost rezolvate”, mai spune Arina Moş.

Având radiografia problemelor cu care s-au confruntat vârstnicii din comunitate și a nevoilor pe care aceştia le-au avut în această perioadă, echipele din teren au luat toate măsurile care se impun pentru fiecare caz în parte.

În acest sens, pentru ca seniorii să rămână în case, li s-a făcut cumpărăturile necesare, le-au fost ridicate rețete medicale și achiziționate medicamentele, oferindu-li-se și alte servicii de care au avut nevoie și, nu în ultimul rând, de o vorbă bună.

Tot în această perioadă, cu ajutorul persoanelor fizice, sectorului ONG, sectorului privat din Oradea, firmelor de catering, DASO a reușit să furnizeze celor care au solicitat și hrană caldă.

Pentru că în acest an, cea mai mare sărbătoare a creștinătății – Paștele - a căpătat alte dimensiuni, fiind sărbătorit în izolare, sistemul call center a funcționat pe toată perioada sărbătorilor, preluând apelurile celor în nevoie, echipele mobile fiind pe teren și răspunzând prompt  solicitărilor acestora.