Împrumutul va fi folosit pentru achiziţionarea celor 10 tramvaie Siemens, care vor sosi, începând cu luna martie, în Oradea. Potrivit anunţului de licitaţie, împrumutul se va realiza pe o perioadă de 13 ani, din care primii trei ani vor reprezenta o perioadă de graţie. S-a recurs la procedura negocierii directe, deoarece până la sfârşitul lunii martie, când ar trebui să sosească în Oradea primul tramvai, municipalitatea orădeană trebuie să achite un avans de 30% din valoarea contractului, care se ridică la 27,3 milioane euro. Procedura de negociere accelerată prevede ca minimum trei agenţi economici să vină să-şi înregistreze oferta. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 25 februarie a.c., ora 11.00, urmând ca, de la ora 12.00, să aibă loc procedura de deschidere a ofertelor. La creşterea datoriei publice pentru anii următori se adaugă şi creditul pentru achiziţionarea a 20 de autobuze, în valoare de 6 milioane euro. În aceste condiţii, gradul de îndatorare al municipiului se va majora de la 9,23% la 10,45%. Potrivit OUG 46/2007 pentru completarea art. 63 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, limita de îndatorare este de 30% din veniturile proprii. Conform estimărilor economiştilor din Primăria Oradea, în acest an valoarea veniturilor proprii este de 238.655.000 lei. La acest moment, datoria publică estimată este de 22.035.650 lei, reprezentând 9,23%. Odată contractat creditul pentru tramvaie şi autobuze, datoria publică în acest an va ajunge la 24.964.373 lei, adică 10,45%. În acest moment, bugetul local este îndatorat până în 2025, adică timp de 18 ani orădenii vor trebui să achite credite de 428.050.084 lei. Potrivit graficului realizat de angajaţii PMO, anul viitor gradul de îndatorare va ajunge la 11,53%, adică datoria publică va fi de 27.093.657 lei, iar în 2010 va atinge vârful, ajungând la 31.421.643 lei.

Investiţii pe datorii
Conform Registrului datoriei publice interne, începând cu anul 2002, executivul orădean a demarat un amplu program de accesare de credite. Practic conducerea municipalităţii nu a fost capabilă în toţi aceşti ani să realizeze nicio investiţie majoră prin propriile forţe, ci doar prin intemediul unor credite, care trebuie rambursate îndoit. În perioada 2002-2005, Primăria s-a îndatorat fie pentru modernizarea Ştrandului Municipal (300.000 euro), fie pentru finanţarea drumului de centură, fie pentru lucrările de reabilitare a 9,986 km cale de rulare tramvai. De asemenea, conform aceluiaşi Registru, în 2005, alţi 985.000 euro au fost împrumutaţi de la bancă pentru a fi finanţată prima etapă a construcţiei Bazinului Olimpic.