Liceul Don Orione” Oradea, în parteneriat cu Teatrul Regina Maria, a realizat o scurtă piesă de teatru cu rol terapeutic. Spectacolul, intitulat Sofia a ales”, a fost prezentat elevilor joi, 8 iunie, în Piaţa Unirii.

 

Liceul „Don Orione” s-a remarcat de-a lungul timpului printr-o serie de activităţi inedite, creative şi educative, prin intermediul cărora elevii au primit şi primesc lecţii despre viaţă, la fel de importante pentru dezvoltarea adolescenţilor ca şi lecţiile din programa şcolară. Un astfel de demers a avut loc joi, 8 iunie, când Piaţa Unirii din Oradea s-a transformat în spaţiu de joc pentru elevii liceului, dar şi pentru părinţii acestora sau studenţi ai Departamentului de Psihologie din cadrul Universităţii Oradea. Proiectul a fost coordonat de psihologul şcolar Ioana Drugaş şi a vizat pregătirea psiho-emoţională a elevilor pentru a face faţă provocărilor la care sunt supuşi zilnic, la şcoală.

„Sofia a ales” este un spectacol care vorbeşte despre anxietatea pe care o trăiesc elevii când li se solicită să facă performanţă. Teama de a nu-şi dezamăgi părinţii sau persoanele dragi, imaginea pe care o au în faţa colegilor, a profesorilor, dar şi respectul de sine, fragil la vârsta adolescenţei, fac parte din încercările prin care trece orice elev.

O echipă formată din opt actori, cinci dansatori, cu toţii elevi ai liceului, alături de studenţi la psihologie, un părinte şi actorul George Voinesse, au transmis prin intermediul acestui spectacol mesaje ca: nu învăţăm pentru note, ci pentru propria persoană, nu este util să dramatizăm atunci când avem un eşec, învăţăm din greşeli pentru a nu le repeta, atenţia şi verificarea sunt cel mai important proces.

„În cadrul acestui proiect am susţinut două reprezentaţii în Piaţa Unirii. Prima, de la ora 11.00, când ne-au fost spectatori 300 de elevi ai liceului, iar cea de-a doua, de la 12.30, când am interacţionat cu trecătorii. Ne-am bucurat să vedem că orădenii îşi opresc paşii şi se aşază să ne privească. Prin acest spectacol am vrut să ne facem auziţi în comunitatea din care facem parte”, a spus Ioana Drugaş, psiholog şcolar şi coordonator al proiectului.

La finalul evenimentului, Ioana Drugaş i-a felicitat pe elevi pentru curajul de a juca într-un spaţiu deschis, bruiaţi de felurite zgomote de fond, dar şi pentru implicarea de care au dat dovadă în realizarea acestui spectacol.