Închiderea sau devierea circulației pe anumite trasee de drum și construirea unei noi linii de tramvai forțează OTL să reconfigureze traseele mijloacelor de transport în comun. Din această categorie face parte înființarea liniei de tramvai 8, care va lega Rogerius de Ioșia și apariția autobuzelor T3.

Modificările aduse transportului în comun au fost prezentate marți, 29 octombrie, de către directorul OTL, Viorel Pop.

Din cauza lucrărilor din zona podului Dacia, începând din 15 noiembrie, transportul călătorilor se va efectua cu autobuze care vor circula pe Linia T3, pe următorul traseu: Piaţa Emanuil Gojdu – General Magheru – Republicii (staţie Magazinul Crişul) – Piaţa Bucureşti – Berzei (staţie Gara Centrală şi Stadion) – Olimpiadei – Eroul Necunoscut (staţie cap linie Parc Olosig) – Olimpiadei – Berzei – Piața București - Republicii – General Magheru – Piața Emanuil Gojdu.

Totodată, se înființează linia de tramvai 8 pe traseul: Lipovei – Aviatorilor – Calea Aradului – Bdul Decebal – Eroul Necunoscut – Corneliu Coposu – Transilvaniei – Bdul Dacia – Pod CFR – Transilvaniei – Corneliu Coposu – Eroul Necunoscut – Bdul Decebal – Calea Aradului – Aviatorilor – Lipovei.

„Din 15 ianuarie, toate liniile de tramvai se vor redenumi. Nu vor mai fi pe culori. La ora actuală sunt 7 linii de tramvai, de aceea noua linie se numește 8. La terminarea tuturor lucrărilor de extindere vor mai apărea două linii noi”, a spus directorul Viorel Pop. 

Reprezentanții OTL au anunțat și faptul că, începând cu 1 decembrie 2019, vor intra cu curse OTL și în zona Metropolitană în Cetariu și Paleu. Aici pasagerii vor putea călători cu autobuzele 721 și 722 pe traseul: Oradea – Paleu – Uileacu de Munte – Cetariu – Tăutelec – Șișterea – Șușturogi, respectiv Săldăbagiu de Munte – str. Șanțului – str. Gheorghe Doja – str. Louis Pasteur – Șanțului – Săldăbagiu de Munte.

Legat de acest subiect, directorul Pop a declarat că OTL intenționează să introducă curse regulate și în alte localități din zona Metropolitană în viitorul apropiat, în funcție de solicitările unităților administrativ-teritoriale.

În ceea ce privește timpii prea mari de așteptare în stație, la întrebarea reporterului Crișanei, directorul a spus: „OTL-ul are în derulare instruirea de noi vatmani la Arad. Avem deja 6 vatmani instruiți și vom încerca să căutăm și șoferi de autobuz școliți în Oradea. Frecvența tramvaielor este dată peste cap de aglomerația din oraș și de faptul că unii își parchează mașinile pe linii sau prea aproape de ele. Modernizarea tronsonului din Nufărul va crește viteza comercială și asta se va vedea în felul în care se va circula”, a spus Viorel Pop.