MMFPS a iniţiat un proiect de Hotărâre de Guvern privind întocmirea şi completarea registrului general de evidenţă a salariaţilor.

Prin Proiectul de Hotărâre de Guvern se reglementează, în principal, următoarele: instituirea obligaţiei pentru misiunile diplomatice din România, respectiv ambasadele, reprezentanţele, consulatele generale şi consulatele oficiale de a înfiinţa şi transmite registrul la inspectoratul teritorial de muncă; completarea şi transmiterea registrului de către una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisă de către angajator, care deţine calificare/specializare/perfecţionare în domeniul resurselor umane şi cunoştinţe de operare a calculatorului la nivel de utilizator; posibilitatea angajatorilor de a contracta un serviciu de completare şi transmitere a registrului, respectiv de a încheia contracte de prestări servicii cu prestatori înregistraţi la inspectoratele teritoriale de muncă, care desfăşoară atât activitatea de completare şi transmitere a registrului, cât şi activitatea de resurse umane; instituirea obligativităţii de a completa registrul în ordinea angajării, prin înscrierea: elementelor de identificare a tuturor salariaţilor: numele, prenumele, codul numeric personal (CNP), cetăţenia şi ţara de provenienţă (UE, non-UE, SEE); data angajării; perioada detaşării şi denumirea angajatorului la care se face detaşarea; funcţia/ocupaţia conform specificaţiei Clasificării Ocupaţiilor din România (COR) sau altor acte normative; tipul contractului individual de muncă; durata normală a timpului de muncă şi repartizarea acestuia; salariul, sporurile şi cuantumul acestora; perioada şi cauzele de suspendare a contractului individual de muncă, cu excepţia cazurilor de suspendare în baza certificatelor medicale; data şi temeiul încetarii contractului individual de muncă; termenele de completare/înregistrare a acestor elementelor în registru; modalitatea de transmitere la ITM a registrului electronic. Angajatorii vor avea obligaţia de a completa şi transmite registrul la Inspectoratul Teritorial de Muncă în a cărui rază teritorială îşi au sediul sau domiciliul, după caz, cel târziu în ziua lucrătoare anterioară începerii activităţii de către primul salariat, cu obligaţia completării acestuia cu elementele prevăzute în hotărâre. De asemenea, Proiectul, aflat în dezbatere publică, reglementează modalitatea şi termenul de eliberare de către angajator, la cererea salariatului sau fostului salariat, a unor documente privind activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă, în meserie şi în specialitate, astfel cum rezultă din registrul general de evidenţă şi din dosarul personal. Precizăm că au fost instituite contravenţii individualizate pentru angajatorii care nu completează în registru anumite elemente ale contractului individual de muncă, precum şi pentru aceia care primesc la muncă până la 5 persoane fără transmiterea la ITM a contractelor individuale de muncă.