Listele cu persoanele acceptate sau respinse se găsec pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu www.afm.ro.
Agenţia pentru Protecţia Mediului (APM) Bihor anunţă solicitanţii bihoreni (persoane fizice) care au depus dosare de finanţare nerambursabilă pentru instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă în cadrul Programului Casa Verde că au fost aprobate primele 58 dosare de către Administraţia Fondului pentru Mediu Bucureşti (AFM). Solicitanţii bihoreni a căror cereri de finanţare au fost aprobate trebuie să se prezinte la sediul APM Bihor, Oradea, B-dul Dacia nr. 25/A, cu actul de identitate, în original, pentru semnarea contractelor de finanţare nerambursabilă, după următorul program: luni - joi 8.30 -12.00, 13.00 - 16.00, respectiv vineri: 8.30 -12.00. După semnarea contractelor de finanţare cu AFM beneficiarii pot să achiziţioneze instalaţia dorită. Neprezentarea solicitantului pentru semnarea contractului de finanţare în termen de 60 de zile de la comunicarea aprobării dosarelor de finanţare, respectiv publicarea pe site-ul AFM (www.afm.ro) a listei dosarelor de finanţare aprobată, este considerată, conform Ghidului de finanţare, renunţare la finanţarea aprobată. Beneficiarii care se regăsesc pe lista dosarelor respinse pot depune din nou un dosar de finanţare, respectând cele prevăzute în ghidul de finanţare.
Dosar de decontare
După semnarea contractului şi achiziţionarea instalaţiei , beneficiarii finanţării trebuie să depună, până la data de 15 decembrie a.c., la sediul APM Bihor, un dosar de decontare care va cuprinde: cererea de tragere, completată prin tehnoredactare computerizată; contractul de execuţie, în copie legalizată; factura fiscală/facturile fiscale, în copie; documente bancare privind achitarea facturilor fiscale prezentate şi/sau chitanţă; proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor în original; certificatul de garanţie emis de producător pentru instalaţie, în copie; un plic pe care se va completa numele adresa completă a solicitantului, titlul programului - "Programul privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire", precum şi numărul şi data contractului de finanţare nerambursabilă în baza căruia se solicită decontarea. Factura depusă în vederea decontării trebuie să fie emisă înainte de data depunerii cererii de tragere şi după data semnării contractului de finanţare nerambursabilă. Reamintim că Administraţia Fondului pentru Mediu - Bucureşti finanţează cheltuielile eligibile efectuate după data semnării contractului de finanţare nerambursabilă, dar nu mai mult de suma prevazută în contract. Ulterior verificării şi stabilirii documentelor aferente cererii de tragere, personalul AFM (sau reprezentanţii instituţiilor desemnate pentru controlul Programului "Casa Verde") pot efectua o vizită la punctul de lucru unde se implementează proiectul, beneficiarul fiind obligat să prezinte toate documentele solicitate care au legătură cu proiectul odată cu efectuarea controlului.