ANAF: Noutăţi privind înregistrarea semnăturii electronice la Fisc
Documentul de confirmare utilizat pentru înregistrarea unei noi semnături electronice a fost modificat recent de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF).
Contribuabilii pot depune declaraţiile fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă prin serviciul "Depunere declaraţii on-line" existent pe site-ul MFP, portalul ANAF, utilizând o semnătură electronică, care se obţine printr-un certificat digital şi care este valabilă timp de un an. Mai exact, pentru a-şi depune online declaraţiile fiscale, contribuabilii trebuie să achiziţioneze un certificat digital de la unul dintre cei cinci furnizori acreditaţi - Transfer Speed, Digisign, Certsign, Alfatrust Certification şi Centrul de Calcul. Certificatul digital trebuie înregistrat pe site-ul ANAF, la secţiunea "Declaraţii electronice", printr-un document de confirmare care, mai întâi, se completează şi se trimite spre avizare furnizorului certificatului calificat. După ce este avizat de furnizorul certificatului, contribuabilul trebuie să înregistreze documentul de confirmare avizat pe portalul ANAF, în secţiunea dedicată, ceea ce va genera Formularul 150 - Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat. Contribuabilul trebuie să printeze, să semneze şi să ştampileze noul formular, după care să-l depună la ANAF. În aceste condiţii, în prezent, dacă documentul de confirmare depăşeşte un megabit şi nu poate fi încărcat pe site, atunci el trebuie retrimis furnizorului certificatului electronic, care îl va redimensiona şi îl va reconfirma contribuabilului. Pentru a încheia formalităţile de înregistrare, Formularul 150 completat se prezintă la orice unitate fiscală, împreună cu actul de identitate şi documentul care atestă calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului sau împuternicirea. După verificarea documentelor, solicitantului i se va transmite un e-mail prin care i se confirmă dreptul de utilizare a serviciului de depunere online a declaraţiilor fiscale. La final, doar se descarcă formularele electronice de pe portalul ANAF, se completează, se transmit şi se examinează starea declaraţiilor transmise. O ultimă precizare: certificatele digitale pentru semnătură electronică sunt valabile un an de zile.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.