Obiectivul programelor este deblocarea accesului la finanţare pentru firmele care se confruntă cu un deficit de lichidităţi necesar realizării proiectelor de investiţii și asigurării continuităţii activităţii, în contextul pandemic actual.

Obiectivul programelor este deblocarea accesului la finanţare pentru firmele care se confruntă cu un deficit de lichidităţi necesar realizării proiectelor de investiţii și asigurării continuităţii activităţii, în contextul pandemic actual.
Eşalonarea simplificată se aprobă, potrivit prevederilor legale, pe o perioada de cel mult 12 luni şi se poate face pentru obligaţiile fiscale principale şi accesorii restante a căror vechime este de maximum 12 luni anterioare datei depunerii cererii şi nestinse până la data eliberării certificatului de atestare fiscală.
Actul normativ european (Regulamentul (UE) 2019/6), intrat în vigoare la finele lunii ianuarie, stabileşte noi norme privind introducerea pe piață, fabricarea, importul, exportul, distribuția, controlul și utilizarea produselor medicinale veterinare.
Criza gazelor naturale şi a energiei au avut impact direct şi puternic asupra producţiei de îngrăşăminte, astfel că preţurile acestora au crescut de 3-4 ori într-un an şi producţia a fost limitată.
Solicitantul sprijinului financiar trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute în schemă de ajutor de stat și detaliate în Ghidul Solicitantului.
Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale susține producătorii români și serviciile autentice, atestate la nivel național și european, prin intermediul CPAC - Catalogul Produselor și Activităților Certificate, aplicație unică în România creată pentru telefonia mobilă.
Proiectul „E-factura - sistem obligatoriu de facturare electronică“ a fost demarat în luna martie 2020 de către Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de Administrare Fiscală, în vederea eficientizării colectării impozitelor și taxelor, vizând în principal îmbunătățirea și consolidarea gradului de colectare a TVA și prevenirea/combaterea evaziunii fiscale.
Ministerul Finanţelor a publicat, în Monitorul Oficial nr. 100/1 februarie, Ordinul 85/2022 privind depunerea situaţiilor financiare anuale pe 2021.
În situația în care contribuabilii/plătitorii nu își îndeplinesc obligația comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente, iar acestea sunt depuse la unitatea fiscală centrală în format letric, nu vor fi luate în considerare.
PatrimVen reprezintă un instrument de cooperare și de furnizare a documentelor și informațiilor deținute către autoritățile și instituțiile publice și de interes public din administrația publică centrală și locală.