Noua construcţie a Autostrăzii Borş - Braşov pare să ridice încă de la început mari probleme drumurilor judeţene din Bihor. Vehiculele care transportă materiale de construcţii pentru şantierul de la Chiribiş par să afecteze grav structura de rezistenţă a drumurilor judeţene tranzitate. Mai mult, casele aflate pe marginea drumurilor sunt şi ele supuse unor riscuri majore, tot din cauza gabaritului depăşit al vehiculelor. Potrivit calculelor, peste 130 de km de drumuri judeţene vor fi afectate de aceste transporturi. Astfel, DJ 191 Biharia-Chiribiş, DJ 767 Uileacu de Criş-Spinuş, DJ 108 Pădurea Neagră-Budoi, DJ 191B Budoi-Voievozi, DJ 191A Popeşti-Chiribiş sunt principalele drumuri judeţene pe care vor tranzita vehiculele de mare tonaj ce vor transporta materialele de construcţii pentru autostradă. Conducerea Consiliului Judeţean Bihor a stabilit pentru aceste tronsoane de drumuri mai multe măsuri. Una dintre ele este reducerea vitezei de circulaţie la 30 km/h, în localităţi, şi la 50 km/h, în afara localităţii. De asemenea, se interzice formarea unor coloane de-a lungul drumurilor judeţene, autovehiculele având obligaţia de a păstra o distanţă între ele de 15 m. În plus, conducerea CJ Bihor a decis instalarea unui cântar mobil pe aceste drumuri judeţene, cei care depăşesc greutatea admisă urmând să plătească amenzi. Tarifele pentru depăşiri de gabarit la vehiculele care circulă pe drumurile judeţene şi taxele asupra mijloacelor de transport sunt aprobate printr-o hotărâre a CJ Bihor, adoptată în 29 martie a.c. Pentru a obţine autorizaţiile necesare circulaţiei pe drumurile judeţene a acestor vehicule, transportatorii şi deţinătorii de vehicule de mare tonaj sunt aşteptaţi la sediul CJ Bihor, din Parcul Traian nr. 5, camera 37. "Verificările se vor face prin sondaj. Având un singur cântar, acesta va fi în fiecare zi în altă zonă. Cântarul a costat 40.000 lei, la care se adaugă şi utilitara, care a costat peste 100.000 lei", a precizat Gavrilă Ghilea, vicepreşedinte al CJ Bihor. În urma unor discuţii avute cu reprezentanţii Companiei Bechtel, aceştia s-au angajat să suporte o parte din cheltuielile cu întreţinerea drumurilor. În condiţiile în care CJ Bihor poate suporta doar până la 2% din cheltuielile cu întreţinerea drumurilor judeţene, se va încerca obţinerea unor finanţări şi de la Ministerul de Finanţe. De asemenea, un alt proiect vizează construirea de către Bechtel a unor drumuri secundare.