Întreruperile prea dese şi pe o perioadă prea lungă de timp a furnizării apei calde, în contextul lucrărilor la magistralele din Oradea, par să-i fi nemulţumit şi pe reprezentanţii celor de la Termoficare.

Mihai Cabai, directorul Termoficare, a recunoscut, ieri, că ritmul de lucru al firmei Construcţii Bihor la lucrările de înlocuire a magistralelor nu este cel dorit. Pe lângă faptul că s-au pierdut luni importante de lucru cu perioada contestaţiilor, Cabai recunoaşte că până acum "s-a lucrat destul de timid, însă acum există un ritm destul de bun, fiind mobilizate utilaje şi echipe de muncitori". Termenul de finalizare este 31 decembrie 2015, contractul pe fonduri europene presupunând înlocuirea a 17,5 km reţele din Magistrala 1 şi 3 şi montarea unei centrale pe gaz. Valoarea investiţiei este de 17 milioane euro. O altă problemă majoră, care pare să afecteze locuitorii, este întreruperea repetată şi la intervale scurte de timp a furnizării apei clade. Reprezentanţii Termoficare s-au arătat şi ei nemulţumiţi de această situaţie, recunoscând că ar exista soluţii pentru ca orădenii să nu fie afectaţi de aceste lucrări. "Am avut discuţii cu reprezentanţii constructorului să nu mai oprească atât de mult. Există soluţii de improvizare a unor conducte aeriene pentru alimentarea punctelor termice ", a explicat Mihai Cabai. Acesta a promis că nu vor mai fi opriri atât de lungi, doar în august toţi consumatorii de pe Magistrala 1 vor fi afectaţi timp de cinci zile. "Constructorul a cerut 15 zile pentru înlocuirea celor patru vane, dar problema se va remedia în cinci zile", dă asigurări directorul Termoficare. Pentru şedinţa Consiliului Local Oradea, care se reuneşte mâine, a fost pregătit planul de administrare a Termoficare Oradea SA. Stănel Necula, administratorul special al Electrocentrale SA și președintele Consiliului de Administrație al Termoficare SA, a arătat că planul de administrare este necesar datorită faptului că trebuie stabilit sistemul de termoficare a municipiului, iar planul realizat este încadrat și în strategia de dezvoltare a orașului. El ține cont de sistemul financiar al municipiului și are clar marcate punctele de reper, precum menținerea și dezvoltarea sistemului de termoficare în Oradea și Sînmartin, îmbunătățirea calității serviciului public de alimentare cu energie termică, practicarea de tarife suportabile de către populație, îndeplinirea obiectivelor de investiții asumate și educarea populației în ceea ce privește limitarea consumului cu păstrarea nivelului de confort optim și neafectarea celor din jur. "Toate acestea sunt în concordanță cu nevoile și solicitările cetățenilor, urmând ca, în trei-patru ani, să atingem un nivel european în ceea ce privește furnizarea energiei termice în Oradea", a declarat Stănel Necula. Acesta a precizat că, în trei ani, se va ajunge de la 39% pierderi pe reţele la 25% pierderi. De asemenea, conform unui studiu realizat de Termoficare SA, contoarele utilizate acum de societate sunt învechite şi este nevoie de schimbarea acestora. În cazul folosirii contoarelor moderne, se vor diminua costurile populației și se va îmbunătăți gradul de mulțumire a cetățenilor. De asemenea, în cazul modernizării contoarelor s-ar implementa și un sistem performant de citire și facturare, ceea ce ajută la reducerea timpului de citire a contoarelor.