Compania de Apă Oradea şi-a lansat, vineri, noua pagină web, accesibilă atât de pe calculator, cât şi de pe smartphone şi tabletă, prin intermediul căreia sunt anunţate intervenţiile la reţelele de apă şi canalizare. De asemenea, clienţii pot afla date despre facturi, dar şi licitaţiile derulate de companie. O altă noutate este implementarea unui SMS center, cu ajutorul căruia va expedia clienţilor mesaje cu privire la avarii sau întreruperile programate.

 

Compania de Apă Oradea a prezentat ieri bilanţul activităţii desfăşurate în acest an, ocazie cu care conducerea companiei a anunţat că portalul online a fost modificat substanţial, astfel încât să fie mai accesibil şi uşor de folosit de către clienţi. „Noua pagină web a companiei este lansată azi (vineri-n.r.)”, a anunţat directorul comercial al CAO, Ovidiu Mureşan. Potrivit acestuia, motivul pentru care s-a luat această decizie a fost dorinţa de a oferi clienţilor o pagină „mai prietenoasă”, cu informaţii în timp real. Modificările au fost făcute de angajatele Serviciului IT din cadrul CAO. Noua pagină va putea fi accesată atât de pe calculator şi laptop, cât şi de pe smartphone sau tabletă, printre informaţiile oferite fiind anunţuri ale companiei, facturile în sold ale asociaţiilor de proprietari, precum şi intervenţiile care au loc în ziua curentă, atât la reţelele de apă, cât şi la reţelele de canalizare. Alte informaţii care pot fi obţinute sunt cele legate de licitaţiile şi investiţiile derulate de CAO, precum şi documentele şi taxele necesare pentru obţinerea unor avize.

În ceea ce priveşte investiţiile derulate de Compania de Apă, directorul Ovidiu Gavra a anunţat că în 2017 au fost recepţionate şi puse în funcţiune 73,3 kilometri de reţea nouă de apă cu 3.220 de branşamente aferente şi 48,8 kilometri de canal menajer cu 3.083 de racorduri din fonduri europene. De asemenea, au fost realizate 3,8 kilometri de reţea de apă, 268 metri de canal menajer şi a reabilitat 528 metri de reţea de apă şi 739 metri de canal menajer, lucrări în valoare de 3,38 milioane lei, din care 2,68 milioane din bugetul propriu, restul de 695.000 provenind de la bugetul local. Gavra a menţionat că gradul de utilizare a reţelei de canalizare a crescut de la 79% în 2016 la 80,5% în 2017, iar pentru anul viitor obiectivul dorit este de 83,5%. „Din păcate, nu toată lumea se racordează la conducta de canalizare, ci preferă să folosească sistemele proprii cu fose septice nu neapărat etanşe”, a afirmat directorul CAO. O altă realizare a anului în curs a fost montarea de contoare cu telecitire (contoare echipate cu module radio pentru citire la distanţă). În perioada 2016 - 2017, Compania de Apă a investit 11,34 milioane lei din surse proprii pentru montarea acestor contoare, în prezent instalate 8.300 de contoare. Pentru anul viitor, CAO şi-a propus să ajungă la 10.000 de contoare cu telecitire. Tot în 2017, compania a comandat un studiu de piaţă privind satisfacţia clienţilor faţă de serviciile oferite. Studiul a fost realizat pe 1.024 de persoane din toate localităţile deservite de Compania de Apă. Clienţii orădeni au cerut îmbunătăţirea calităţii apei pe malul stâng al Crişului Repede. Persoanele incluse în studiu au cerut asigurarea promptitudinii la anunţarea întreruperii apei, precum şi menţinerea şi îmbunătăţirea căilor de comunicare (telefon mobil, email, pagină web). Pe de altă parte, aceştia s-au declarat satisfăcuţi de diversificarea modalităţilor de plată a facturilor (plata online, plata prin bănci, plata la ghişeu).

Pentru anul 2018, obiectivele propuse sunt găsirea de soluţii pentru îmbunătăţirea calităţii apei, finalizarea contorizării prin montarea a 10.000 de contoare cu telecitire, modelarea hidraulică a reţelei de distribuţie a apei şi realizarea lucrărilor de execuţie cuprinse în planul de investiţii. În ceea ce priveşte calitatea apei furnizate orădenilor de pe malul stâng, Ovidiu Gavra a precizat că acest lucru se va putea face doar prin proiectul finanţat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare - „Extinderea şi modernizarea infrastructurii de apă şi apă uzată în judeţul Bihor”, în valoare estimată de 108 milioane euro. El a menţionat că le va cere consultanţilor la acest proiect să vină cu soluţii pentru rezolvarea problemei. Potrivit lui Gavra, problema este la Uzina de Apă nr. 4, unde apa are un conţinut mare de fier. Cât priveşte lucrările de investiţii propuse pentru 2018 în Oradea, acestea sunt estimate la 14,7 milioane lei.