36 de măsuri pentru îmbunătăţirea transportului public - Planuri de viitor la OTL
Zeci de elevi au vizitat, ieri, depoul şi autobaza OTL, în cadrul Zilei Porţilor Deschise, eveniment organizat cu prilejul sărbătoririi în fiecare a doua săptămână a lunii iunie a Zilei Transportului Public Urban.
Printre primii vizitatori ai Centrului de Mecatronică de la Depoul de Tramvaie, singurul laborator de acest gen din partea de Est a Europei, au fost elevii unei clase de a V-a de la Liceul Teoretic "Aurel Lazăr". Ei au admirat şi o machetă a intersecţiei Olosig. De asemenea, vizitatorii au putut admira, în cadrul unei expoziţii inedite, desenele participante, dar care n-au fost premiate, la concursul "Prietenul meu, Tramvaiul", organizat de OTL SA, în colaborare cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, cu ocazia Zilei Copilului. Ei au putut alege desenul căruia i se va acorda titlul de popularitate. O atracţie au reprezentat-o omnibusul confecţionat în cadrul OTL. Totodată, ieri, conducerea companiei a avut şi o întâlnire cu reprezentanţii mass-media locale, în cadrul căreia au fost prezentate proiectele societății în perioada următoare. "Ziua Transportatorului Public Urban este o zi importantă pentru societate, deoarece transportul public local este unul dintre cele mai importante servicii oferite cetățenilor, zilnic în Oradea beneficiind de acest serviciu cca. 150.000 de persoane, plus 20-25.000 navetişti", a precizat Csuzi Istvan. Acesta a amintit că OTL are realizat Planul urban sustenabil de mobilitate urbană, Oradea fiind primul municipiu din România care beneficiază de un asemenea plan. Planul este practic un ghid al măsurilor sustenabile, care, implementate în Oradea, ar eficientiza atât serviciul public comun, societatea OTL, dar și economia municipiului. Acest plan strânge la un loc acele propuneri care, pe termen lung, ar putea schimba obiceiurile și comportamentul călătorilor, oferindu-le totodată servicii de transport în comun de calitate. Au fost identificate 90 de măsuri de îmbunătăţire a transportului, din care au fost acceptate 36. Printre măsuri se numără "recompensarea" călătorilor fideli, declararea unei zile pe lună fără autoturisme, realizarea unei benzi dedicate exclusiv transportului în comun etc. "Oradea nu e pregătită pentru interdicţia circulaţiei auto. În Paris s-a aprobat, în acest sens, circulaţia autoturismelor cu numere pare şi numere impare", a precizat Csuzi. O primă investiţie majoră în Oradea, care va modifica circulaţia autobuzelor, vizează Piaţa Unirii. Odată cu transformarea zonei în pietonal, se va crea un sens unic de la Primărie spre Avram Iancu. Totodată, se propune extinderea căii de rulare a tramvaielor, o rută ar fi Decebal - Grădina Zoologică - Sala de Sport a Universităţii - strada Ceyrat - Depoul de tramvaie de pe Atelierelor. Ruta ar avea 4,5 km şi ar costa 5 milioane de euro. Tot în acest an vor demara lucrările la noile autogări, de pe B-dul Decebal, lângă ANL-uri, respectiv pe Ştefan cel Mare, lângă Gara CFR. De asemenea, o altă propunere ar fi delimitarea unui perimetru central unde cursele judeţene să aibă trasee definite. Planul urban sustenabil de mobilitate urbană va intra în următoarele luni pe masa consilierilor locali pentru consultare, respectiv aprobare.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.