Pentru a evita deplasarea şi aglomerarea la ghişeele Direcției Economice, pe fondul prevenirii răspândirii Covid-19, Primăria Oradea a anunţat că plata impozitelor, chiriilor şi amenzilor se poate face doar online, prin internet banking, prin ordin de plată, la CEC sau la Poştă.

Online, plata impozitelor, chiriilor şi amenzilor se poate face pe site-ul www.oradea.ro, secțiunea „Ghișeul online (plăți)”, prin aplicația pentru dispozitive mobile „Plata Impozite MobilePay” sau prin platforma națională Ghișeul.ro. „Nu se acceptă încasări prin casieria Primăriei Oradea”, precizează municipalitatea orădeană. Pentru alte taxe, plata se poate face la casieria Primăriei Oradea – Sala Ghișeelor sau online prin platforma națională Ghișeul.ro.

În ceea ce priveşte declaraţiile fiscale pentru clădiri şi teren, Primăria Oradea recomandă: transmiterea pe email a documentelor scanate/fotografiate la adresele persoanejuridice@oradea.ro sau persoanefizice@oradea.ro; pe site-ul www.oradea.ro, prin „Ghișeul online (plăți)” – opțiunea este disponibilă strict utilizatorilor înregistrați, pe bază de user și o parolă; transmiterea documentelor prin poştă/curierat, cu confirmare de primire; transmiterea documentelor prin fax (număr fax 0259/437.544).

Nu se acceptă depunerea declarațiilor fiscale pentru clădiri și terenuri la ghișeele din cadrul Primăriei Oradea.

În cazul declaraţiilor fiscale pentru auto, se recomandă: depunere documentelor la ghișeul Primăriei Oradea din str. Republicii nr. 24 (intrarea în sediul Serviciului Înmatriculări şi Permise Auto. În limita posibilităților și a aglomerației, se va asigura prelucrarea pe loc a declarațiilor fiscale); transmiterea pe email a documentelor scanate/fotografiate la adresele persoanejuridice@oradea.ro sau persoanefizice@oradea.ro; pe site-ul www.oradea.ro, prin „Ghișeul online (plăți)” – opțiunea este disponibilă strict  utilizatorilor înregistrați, pe bază de user și o parolă; transmiterea documentelor prin poştă/curierat, cu confirmare de primire; transmiterea documentelor prin fax (număr fax 0259/437.544).

Certificatele de atestare fiscală pot fi obţinute online, pe site-ul www.oradea.ro, secțiunea „Ghișeul online (plăți)”, – opțiunea este disponibilă strict utilizatorilor înregistrați, pe bază de user și o parolă și care au achitat integral obligațiile anuale. De asemenea, cererile pot fi depuse pe adresele de email ale instituţiei: primarie@oradea.ro, persoanejuridice@oradea.ro, persoanefizice@oradea.ro, iar transmiterea certificatelor de atestare fiscală se va face prin poştă sau alte metode la solicitarea expresă a contribuabililor. Aceste certificate mai pot fi obţinute la solicitarea notarilor care înregistrează tranzacția cu bunuri imobile şi la casieria Primăriei Oradea – Sala Ghișeelor.

Totodată, cei care au de transmis diverse solicitări Primăriei Oradea le pot depune pe adresa de mail a instituției - primarie@oradea.ro, aplicația pentru dispozitive mobile Oradea City Report; prin poştă/servicii de curierat, cu confirmare de primire; prin fax (număr fax 0259/437.544). Nici în acest caz nu se acceptă depunerea solicitărilor la ghișeele din cadrul Primăriei Oradea.

Cei care vor să obţină informaţii sau care doresc să li se asigure asistenţă sau consiliere fiscală le pot obţine prin intermediul telefoanelor din cadrul instituţiei – 0259/437.000; prin fax 0259/437.544; prin email - primarie@oradea.ro, persoanejuridice@oradea.ro, persoanefizice@oradea.ro; prin aplicația pentru dispozitive mobile Oradea City Report. Municipalitatea orădeană precizează că „nu se acceptă prezența la ghișeele primăriei pentru obținerea informațiilor care pot fi transmise telefonic/email”.