Directorul general al Casei Județene de Asigurări de Sănătate Bihor, Dorel Dulău, anunţa zilele trecute că a semnat cu opt unități spitalicești bihorene actele referitoare la finanțarea a tot atâtea centre de evaluare Covid.

 

„La nivelul județului Bihor au fost înființate opt centre de evaluare, în baza Ordinului Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 29 din 14 ianuarie 2022. Direcția de Sănătate Publică Bihor a avizat și a eliberat ordine de funcționare pentru centrele de evaluare menționate, dintre care trei sunt în municipiul Oradea și activează în structurile organizatorice ale spitalelor Clinic Municipal „Dr. Gavril Curteanu”, „Pelican” și CFR. Celelalte cinci centre de evaluare funcționează pe lângă spitalele municipale Beiuș, Marghita și Salonta și cele orășenești Aleșd și Ștei. La finele zilei de 19 ianuarie, toate cele opt centre au intrat în relație contractuală cu CAS Bihor, primind finanțare pentru serviciile pe care le vor presta”, a declarat Dorel Dulău.

Interlocutorul nostru a enumerat apoi serviciile care vor fi prestate în cadrul centrelor de evaluare Covid: „Ordinul Casei Naționale prevede șase servicii medicale care vor fi prestate în cadrul centrelor de evaluare pentru bolnavii confirmați cu Covid, iar Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Bihor le va deconta. În cadrul programului SIUI (Sistemul Informatic Unic Integrat) au fost stabilite coduri de diagnostic pentru fiecare dintre servicii, astfel încât fiecare asigurat sau neasigurat din județul nostru care va fi depistat pozitiv va primi aceste servicii medicale. Cred că este un lucru benefic pentru toți locuitorii Bihorului, acest lucru ajutând mult la prestarea unor servicii de calitate și facilitând revenirea celor infectați la starea de sănătate inițială. Serviciile sunt prevăzute și enumerate în Ordinul CNAS nr. 29/2022. Aș enumera pachetele minime de bază: se verifică glicemia, creatinina serică, ureea serică, proteina C reactivă, se administrează medicamente injectabile, perfuzii, precum și alte tipuri de medicamente, în funcție de starea pacientului. Prin urmare, aceste centre preiau mult din sarcinile medicilor de familie, toți cei depistați Covid pozitiv urmând să fie îndrumați către centrele de evaluare, unde, în baza acestor servicii minime obligatoriu a fi prestate de medicii din centre, vor primi un diagnostic și  se va lua o decizie în privința necesității internării. Și cei neasigurați beneficiază de aceste servicii obligatorii, fie că au sau nu card de sănătate și nu e nevoie nici de bilet de trimitere. Aceste servicii obligatorii trebuie efectuate în totalitate fiecărui pacient confirmat pozitiv cu Covid pentru ca spitalul unde funcționează centrul de evaluare să primească decontarea din partea Casei Județene de Asigurări de Sănătate”.