Liderul grupului PSD din Consiliul Local Oradea, Liviu Sabău-Popa, consideră că de vină pentru reducerea curselor aeriene spre Bucureşti şi pentru retragerea curselor externe sunt veniturile prea mici ale orădenilor, care nu-şi permit să cumpere bilete de avion. În plus, social-democratul consideră că implicarea municipalităţii în conducerea aeroportului „nu ar aduce nicio plusvaloare”.

 

După ce Aeroportul din Oradea a rămas fără curse externe, din luna aprilie, se reduc şi cursele interne. Mai exact, orădenii vor putea zbura spre Bucureşti doar cu Tarom, întrucât Blue Air nu va mai opera zboruri pe Aeroportul Oradea. De asemenea, Blue Air renunţă şi la zborul estival Oradea – Constanţa. Întrebat despre această situaţie şi despre propunerea Primăriei Oradea de a fi cooptată în gestionarea problemelor aeroportului, consilierul local Liviu Sabău-Popa a afirmat că vina pentru reducerea numărului de curse nu aparţine Consiliului Judeţean Bihor, în a cărui administrare se află Aeroportul Oradea. „Nu am auzit nicio plângere a companiilor faţă de condiţiile oferite de aerogară, ci faţă de rentabilitate, care este direct legată de capacitatea financiară a unui oraş”, a afirmat Liviu Sabău-Popa, adăugând că, în Oradea, puterea de cumpărare a locuitorilor este foarte mică în comparaţie cu puterea de cumpărare din Cluj-Napoca sau Timişoara. Consilierul PSD a insistat că, în Oradea, există o pondere foarte mare a contractelor de muncă cu salariu minim pe economie. În ceea ce priveşte implicarea municipalităţii, Sabău susţine că, anul trecut, primăria a contribuit financiar cu aproape 200.000 lei pentru promovarea curselor. „Nu există niciun impediment ca Primăria Oradea să aducă curse pe aeroport, să aducă operatori care să zboare de pe Aeroportul Oradea”, a afirmat consilierul PSD, adăugând că, oricum, taxa de turism o încasează municipalitatea, nu Consiliul Judeţean. Liviu Sabău-Popa susţine însă că primăria ar trebui să se implice în aducerea de curse fără să fie cooptată în administrarea Aeroportului. „Consider că nu ar aduce nicio plusvaloare”, e de părere Sabău-Popa. În schimb, el apără conducerea CJ Bihor: „Sunt sigur că cei de la CJ vor găsi calea să aducă un număr de curse dorite de orădeni şi care să fie şi rentabile pentru companii”. În ceea ce priveşte acuzele lansate de primarul Ilie Bolojan cu privire la Consiliul de Administraţie al Aeroportului, care e constituit, pe criterii politice, din oameni care nu au niciun fel de competenţă în domeniu, Liviu Sabău-Popa răspunde că la fel sunt constituite şi Consiliile de Administraţie ale societăţilor din subordinea CLO. „Mai mulţi oameni sunt afectaţi de majorarea gigacaloriei decât de plecarea curselor”, susţine consilierul PSD.

 

Lucrări nefinalizate

 

Pe de altă parte, liderul consilierilor PSD din Consiliul Local a atacat conducerea Primăriei Oradea ridicând semne de întrebare cu privire la calitatea lucrărilor ce vor fi realizate în acest an, dacă investiţii mai vechi nu au fost încă remediate.

Liviu Sabău-Popa a dat exemplul Dealului Ciuperca, reamenajarea acestuia nefiind finalizată la mai bine de doi ani de la alunecarea de teren, iar banii nu au fost recuperaţi de la firma de proiectare, considerată vinovată. Alt exemplu de investiţie care, după finalizarea lucrărilor, a avut nevoie de intervenţii este Piaţa Rogerius, unde au fost aduse modificări la căile de acces, iar acum partea superioară este neutilizată. Sabău a mai enumerat lucrările din Piaţa Unirii, unde crăpăturile din dale au rămas, dar şi parcarea de la Piaţa Rogerius, unde stratul de uzură „este într-o stare deplorabilă”.

 

 

.