Fetele au dreptul la o educaţie egală cu cea a băieţilor, iar zeci de actori, cântăreţi şi atleţi de renume s-au alăturat eforturilor depuse de guvernul american pentru a promova acest mesaj în rândul populaţiei prin intermediul unei campanii online.

Campania are sloganul "Let Girls Learn", iar materialul video de promovare a fost lansat pe internet vineri. Anne Hathaway (foto), Josh Duhamel, Jennifer Garner, Susan Sarandon, Nick Cannon, Alicia Keys, Tyler Perry şi jucătorul profesionist de baschet DeAndre Jordan s-au aflat printre vedetele americane care au acceptat să sprijine această campanie. "O ameninţare la adresa educaţiei fetelor de oriunde este o ameninţare la adresa progresului de oriunde", a declarat Julie Bowen, una dintre vedetele serialului "Modern Family", în acest videoclip de două minute. Anne Hathaway a adăugat: "A sosit vremea să descătuşăm potenţialul lor". Actriţa le încurajează, totodată, pe fetele americane să rămână cât mai mult în şcoală şi să evite abandonul şcolar. Actorul Josh Duhamel vrea ca fetele să beneficieze de acelaşi acces la educaţie ca şi băieţii. "Peste tot în lume, oamenii vor să schimbe nedreptăţile care există, dar, de cele mai multe ori, nu ştiu exact în ce fel pot să facă acest lucru. Am dorit să particip la această campanie pentru că emanciparea femeilor schimbă cursul evoluţiei lumii noastre. Educaţia e mai bună decât banii!", a declarat la rândul ei cântăreaţa Alicia Keys. Ideea realizării acestei campanii a avut ca sursă de inspiraţie două evenimente tragice - răpirea câtorva sute de eleve din Nigeria şi tentativa de asasinat comisă de talibani asupra elevei pakistaneze Malala Yousafzai. Agenţia americană pentru dezvoltare internaţională - care a creat site-ul şi campania "Let Girls Learn" - a anunţat că a reuşit să strângă suma de 201 milioane de dolari, pe care o va dona pentru implementarea unor noi programe educaţionale, ce vor asigura noi oportunităţi de educare a fetelor din Nigeria, Afganistan, Sudanul de Sud, Iordania şi Guatemala. Mai multe studii au arătat recent că orice an şcolar suplimentar poate să crească veniturile obţinute de femei cu până la 25%. Cu toate acestea, peste 60 milioane de fete din lumea întreagă nu merg la şcoală.