Aşa cum cotidianul CRIŞANA nota la finele săptămânii trecute, clasele de la profilul filologie-jurnalism din cadrul Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu” se bucură de o performanţă unică în România: blogul lor de ştiri are peste 1.000.000 de vizualizări. Aniversarea acestui succes, la care au muncit mai bine de cinci ani, a luat forma unei întâlniri cu reprezentanţi ai presei locale, jurnalişti provocaţi să dezvăluie ponturile meseriei.

 

Astfel, joi, 16 februarie, în Sala Festivă a Liceului Onisifor Ghibu, au răspuns prezent la întâlnirea cu elevii jurnalişti de la Digi 24, Bihoreanul, Jurnal Bihorean şi Crişana; foşti jurnalişti care şi-au lăsat puternic amprenta asupra presei orădene; managerul liceului, Iulius Timar; profesorul „vinovat” de apariţia Logo Paper, Nicolaie Ardelean, şi managerul AJOFM Bihor, Bekesi Csaba.

Moderatorul evenimentului aniversar, Cătălin Popa (Fundaţia Comunitară Oradea), a pregătit pentru invitaţi o serie de întrebări prin intermediul cărora elevii să fie familiarizaţi cu profesia pentru care vor să opteze. Printre problemele discutate s-au aflat şi diferenţele dintre presa scrisă tipărită şi online sau presă scrisă şi audio-vizual, verificarea informaţiei şi obiectivitatea ei, rolul jurnalismului în apărarea democraţiei, perspectiva angajării şi perspectiva financiară şi rolul echipei într-o redacţie.

La finalul întâlnirii, elevii au vorbit despre atribuţiile lor în cadrul Logo Paper, despre subiectele care le-au stârnit interesul, dar şi despre libertatea de care s-au bucurat atunci când şi-au ales temele de documentare.

Platforma online Logo Paper (logopaper.com) este, la ora actuală, o sursă credibilă de informare pentru orice orădean care doreşte să ia pulsul tinerei generaţii. Accesând blogul, oamenii au şansa de a afla puncte de vedere pertinente şi bine argumentate în raport cu realitatea socială, economică şi educaţională. Pot întâlni ştiri, exemple şi oameni insuficient promovaţi în presa tradiţională. În plus, privind lumea prin ochii adolescenţilor, avem şansa de a-i înţelege mai bine pe cei care (ne) urmează.