16 elevi și 2 profesori au făcut cursuri de activități practice specifice modulului de programare web, în Portugalia, în cadrul unui proiect european desfășurat de Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Oradea, în perioada 30 octombrie - 15 noiembrie.

 

Proiectul se bucură de sprijinul financiar al Comisiei Europene (71.568 de euro) făcând parte din programul Erasmus+, se adresează elevilor din clasa a XII-a profilul real, specializarea matematică-informatică intensiv, și are două fluxuri de mobilitate la care vor participa 32 de elevi. În primul, desfășurat în Portugalia, au participat 16 elevi alături de profesorii Iulius Timar (prof. monitor) și Alina Lucan (prof. însoțitor). Stagiul a cuprins 70 de ore în care s-au desfășurat activități practice specifice modulului de programare web, modul cuprins în programa de informatica pentru clasa a XII-a, matematică-informatică, intensiv informatică.

„Acest modul reprezintă o extindere a modulului baze de date parcurs obligatoriu la școală. A fost aleasă varianta MySOL deoarece este cel mai popular sistem de management open-source al bazelor de date relaționale. Beneficiile plasamentului nu sunt doar pe plan profesional, ci și pe plan personal, la elevi, concretizate prin îmbunătățirea unor abilități și competențe cheie, precum: dezvoltarea competențelor antreprenoriale prin contractul nemijlocit cu condițiile și relațiile de muncă din spațiul Uniunii Europene; îmbunătățirea abilităților de utilizare a limbii engleze; înțelegerea altor culturi și a altor mentalități; creșterea nivelului de responsabilitate, de precizie și de organizare prin respectarea unui program fix; creșterea adabtabilității tinerilor la nevoile și schimbările pieței de muncă europene actuale”, a afirmat, pentru Crișana, prof. Iulius Timar, directorul Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu” Oradea. Elevii au participat la ore de curs teoretice, care au fost susținute de un tutore excepțional la campusul Mobility Friends, iar cunoștințele acumulate au fost puse în practică în cadrul unor firme specializate din orașul Barcelos. De asemenea elevii au fost angrenați în programe culturale deosebite, dar și vizitând principalele puncte de atracție turistică, printre care Viana do Castello, Ponte de Lima, Guimaraes, Braga, Porto. Câțiva dintre elevi și-au exprimat, în câteva cuvinte, impresiile în urma acestui reușit flux de mobilitate. Astfel, Timeea Pop a afirmat că: „Pot spune că experiența din Portugalia a fost cu totul inedită, depășind totodată așteptările mele, iar membrii echipei Erasmus s-au străduit să facă șederea noastră cât mai plăcută”, în timp ce Rareș Foica a accentuat faptul că: „Încă de la bun început acest proeict mi-a părut o ofertă atractivă, greu de refuzat. Întregul stagiu de formare în Portugalia a fost un prilej excelent de a ne lărgi orizonturile de așteptare, de a privi lumea dintr-o altă perspectivă și de a culege amintiri de neuitat”. Eleva Mihaela Hepes a specificat că: „Experiența de care am avut parte în cadrul stagiului european a fost din punctul meu de vedere una inedită. Ca o impresie generală, pentru mine zilele petrecute acolo le consider o experiență foarte bună care mă va ajuta atât pe plan profesional, cât și cultural”, iar Abel Mălan a spus: „În prag de absolvire, această ultimă experiență s-a dovedit a fi cea mai vastă dintre toate prin care am trecut. În primul rând, am aflat că activitatea la diferite firme de informatică, din regiuni cu diferite stiluri de viață decât cel de acasă, are atât mai multe similarități, cât și mai multe diferențe față de ceea ce îmi imaginam”. În urma participării la stagiu s-a îmbogățit portofoliul personal de educație al participanților cu următoarele certificate: de participare la stagiu, eliberat de organizația de primire – în care vor fi trecute progresele obținute în plan profesional; de participare la stagiu, eliberat de organizația de intermediară – în care vor fi trecute progresele în plan personal. Certificat Europass Mobility. Al doilea flux de mobilitate se va derula în Spania în perioada 1-16 octombrie 2018.