Timp de o săptămână, la Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea se vor organiza ateliere de lucru cu elevii claselor primare și liceale, în cadrul unui proiect internațional. Marți, în cadrul aceluiași proiect, a fost organizată activitatea „Tradiții de primăvară la români”.

Proiectul „Harmony Across Cultures - Fostering Musical and Digital Skills and Social Awareness through Collaboration” are în centru colaborarea dintre Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea și „Johannesskolan” Malmö, Suedia, o colaborare care are deja 3 ani. În cadrul celor două proiecte subsumate, „Colors” și „eTwinning”, școala i-a avut ca vizitatori pe profesorii suedezi: Martin Svensson, Peter Söderholm, Anton Liljemark și Axel Schiölde.

Convinși că profesorii trebuie să pregătescă elevii pentru provocările cu care se vor confrunta în viitor, profesorii suedezi au militat pentru pace, armonie între culturi și  colaborare.

Marți, 5 martie, la clasa a IV-a B, a profesoarei Maria Duma, s-a organizat activitatea „Tradiții de primăvară la români” în care oaspeților suedezi le-au fost prezentate câteva obiceiuri populare românești.

Elevii de la Catedra de Canto popular a Liceului de Arte din Oradea, coordonați de profesorii - Aurica Bonțu, Roxana Fanya, Adriana Hexan, Ancuța Pop Măslină, Andrei Moga, Petre Șinca și Denis Șerb, alături de elevii clasei a II - a, coordonați de învățătoarea Valeria Bunica, au  prezentat un fragment din „Jocul suratelor” sau „Prinsul suratelor” - specific obiceiurilor de primăvară din Bihor. Momentul a fost emoționant, vocile minunate ale copiilor au fost acompaniate de instrumente tradiționale românești și aceștia au fost răsplătiți cu un ropot de aplauze.

Încărcătura emoțională a crescut când tinerii de la Ansamblul Flocloric  „Florile Bihorului” (conduși de directorul Palatului Copiilor Oradea, prof. Marius Constantin Marcu și coregrafa, Florica Negrău) au dansat pe ritmuri populare specifice Bihorului.

Profesorii suedezi au susținut un workshop cu elevii clasei a IV-a B și părinții acestora și toți au ajuns la concluzia că „trebuie să luăm atitudine față de războaie, să ne implicăm, să colaborăm pentru a salva  planeta”.

Prezentă la eveniment, directoarea Simona Martin, a înmânat diplome de participare tuturor și a subliniat rolul proiectelor Erasmus + în formarea competențelor-cheie pentru învățarea de-a lungul întregii vieții.