Pornind de la o realitate caracteristică multor tineri de astăzi, aceea a închiderii în sine și a refuzului de a-și spune sau argumenta părerile, profesorii de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea au pus la punct un proiect intitulat „Art as a tool for inclusion”.

 

Acesta a fost unul de tip Erasmus + K1 și s-a conturat în urma unui parteneriat cu Muzeul Tării Crișurilor.

„A fost o plăcere să îi avem alături de noi pe oaspeții din Finlanda, Turcia și Insula Saba care aparține antilelor olandeze. Din fiecare țară au fost câte 7 participanți și doi lideri. Proiectul s-a axat pe valorile formative ale mai multor tipuri de artă, arhitectură, muzică, coregrafie, și rolul lor în modelarea tinerilor. Formarea unor abilități de viață precum gândire critică, creativitate, acceptarea diversității etc. Am dorit să încurajăm amestecul acesta multicultural prin facilitarea interacțiunii în mediul non-formal. Am făcut o vizită la Muzeu Țării Crișurilor, unde am dorit să le dăm elevilor șansa de a analiza viziunea de muzeu incluziv. În cele cinci activități au fost implicate în jur de 40 de persoane dintre care aproape 30 din altă țară. Aceștia din urmă au fost impresionați de aspectul curat al orașului, de ideea de cosmopolit. Se așteptau la cu totul și cu totul altceva pornind de la stereotipurile care circulă despre România. Întâlnirea preliminară a proiectului a fost în iulie, când a venit câte un lider din fiecare țară și împreună am conceput proiectul și am stabilit activitățile, iar în septembrie le-am derulat. Este paradoxal, deși trăim într-o lume liberă cu multe facilități tehnologice, avem deficiențe și nu avem încredere să ne exprimăm, să ne argumentăm și să ne asumăm părerile”, a spus coordonatoarea proiectului, Felicia Holhoș.

Activitatea de ieri, 21 noiembrie, desfășurată în amfiteatrul Colegiului Național „Iosif Vulcan” Oradea, purtând titlul „Globalizare și identitate națională în context european” și-a propus să disemineze activitățile desfășurate în cadrul proiectului Erasmus + „Art as a tool for inclusion” și să marcheze printr-o activitate transcurriculară „Săptămâna educației globale”, care anul acesta a avut ca temă schimbările climaterice.

Proiectul Erasmus + K1 „Art as a tool for inclusion” a fost conceput și demarat la inițiativa Asociației Pro Time-R, în parteneriat cu Colegiul Național „Iosif Vulcan”, Oradea. Această inițiativă s-a conturat în urma parteneriatului cu Muzeul Tării Crișurilor în doua proiecte, unul cultural, Reading Painting și unul educativ județean, „Arta de a vorbi și arta de a scrie – imagini și cuvinte”. Prezentă la eveniment a fost și Lavinia Ungureanu, muzeograf pedagogie muzeală, ca reprezentat al Muzeului Țării Crișurilor.