După Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș”, școala beiușeană cea mai experimentată în formarea profesională VET, cu zeci de mobilități efectuate în cadrul proiectelor Erasmus+, vulcaniștii beiușeni își propun și ei să inițieze astfel de activități de pregătire a elevilor și cadrelor didactice.

Mihaela Ilieș, directoarea Colegiului Național „Samuil Vulcan”, anunța recent că unitatea de învățământ pe care o conduce a primit acreditarea Erasmus+, ceea ce facilitează accesarea de proiecte din cadrul programului educațional european menționat: „În ceea ce privește ultimul titlu, e-titlu, dobândit, cel de școală acreditată Erasmus, este un titlu pe care ni l-am dorit foarte mult, deoarece acreditarea facilitează accesul mult simplificat spre fondurile europene în derularea proiectelor de tip Erasmus, astfel încât noi vom trece deja printr-o procedură simplificată. Ne căutăm sau vom colabora cu foștii parteneri din proiectele derulate anterior, astfel încât să putem derula deja activități de mobilitate în astfel de parteneriate de tip Erasmus”.

Odată obținută acreditarea Erasmus, vulcaniștii au și pregătit proiecte de acest tip, intenția conducerii școlii fiind, după cum preciza directoarea Mihaela Ilieș, să asigure elevilor și cadrelor didactice posibilitatea formării profesionale VET, chiar dacă oferta de mobilități dedicate celor de la filiera teoretică este mai redusă decât în cazul liceelor tehnologice sau vocaționale: „Suntem acceptați într-un proiect Erasmus ca parteneri; urmează să semnăm documentele și să se stabilească bugetul de către școala coordonatoare. Avem pregătit și urmează să fie depus un proiect de tip VET pentru schimburi de experiență pentru elevi de la specializarea matematică-informatică. Noi nu prea putem, nefiind un liceu vocațional sau tehnic, este destul de restrânsă paleta de a depune proiecte de tip VET, dar vrem să încercăm și această latură a proiectelor Erasmus, cu atât mai mult cu cât avem aceste două clase de specializare matematică-informatică - intensiv informatică - și am găsit deja instituțiile care să primească fluxuri de elevi, câte zece zile un flux.

Spuneam că suntem deja acceptați într-un proiect de parteneriat Erasmus și urmează să depunem alte proiecte pentru rundele următoare - abia am câștigat titlul de școală acreditată Erasmus, să găsim parteneri - suntem în discuții, deja, cu anumiți parteneri, pentru a derula proiecte de mobilitate, parteneriate școlare și, de ce nu, proiecte de formare profesională a cadrelor didactice”.

Mihaela Ilieș a amintit și cele trei titluri consecutive de „Școală europeană”, dobândite în anii 2014, 2017 și 2022, titluri care obligă comunitatea vulcanistă să performeze și de acum înainte: „Ne obligă, în continuare, să obținem rezultate bune și foarte bune cu elevii noștri, ne obligă să continuăm tradiția proiectelor europene în „Samuil Vulcan”, noi derulând proiecte europene de tip Comenius, la început, fiindcă atunci erau proiectele Comenius, din 2005 în această școală, iar în momentul în care proiectele Comenius au fost transformate în proiecte Erasmus, de atuncea derulăm proiecte Erasmus. Am derulat astfel de proiecte în parteneriat cu școli din Franța, Italia, Spania, Suedia, Polonia, Bulgaria, Grecia, Turcia”.