Ca deținător al Acreditării Erasmus+, Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș a derulat mai multe proiecte de acest tip, unul dintre cele recente, din Domeniul „Educație școlară”, fiind intitulat „Medii de învățare multiculturale pentru o educație incluzivă”.

 

Calendarul proiectului cuprinde două mobilități, una în aprilie și alta în iunie, ambele având ca destinație Școala Platon M.E.P.E din Katerini (Grecia). Cât privește grupul-țintă, acesta este compus din 15 elevi și zece cadre didactice.

Înainte plecării în mobilitatea dedicată lor, cea din iunie, elevii din grupul-țintă, coordonați de prof. Viorel Mihăeș, au derulat o activitate pre-mobilitate în cadrul căreia au realizat și expus afișe ilustrative pentru fenomenul bullying-ului în școală și în afara acesteia. Atât elevii implicați în realizarea afișelor anti-bullying, cât și colegii lor din școală au avut de învățat de pe urma expoziției:

„Am realizat o planșă, împreună cu un coleg de clasă, prin care am ilustrat diferite semne anti-bullying și le-am vorbit colegilor despre fenomenul bullying. Îmi propun să mai particip la activități anti-bullying și, nu în ultimul rând, o să iau apărarea oricui dacă este hărțuit sau agresat verbal pentru a contribui la stoparea acestui fenomen”. (Florin-Ionuț Pirosca, elev în clasa a IX-a E, calificarea Bucătar)

„Activitățile anti-bullying organizate în școli sunt importante deoarece trebuie să înțelegem fenomenul de bullying, să nu provocăm suferință persoanelor de lângă noi, să nu ne punem colegii într-o lumină proastă doar ca să ieșim noi în evidență. Prin urmare, le recomand celor care provoacă intenționat bullying să nu o mai facă pentru că suntem diferiți prin natura noastră și nimeni nu are dreptul să judece felul în care arată o altă persoană, cum vorbește sau cum se îmbracă”. (Nicolae Răzvan Sere, elev în clasa a IX-a B, specializarea Tehnician în turism)

Cât despre obiectivele urmărite de echipa de proiect, acestea au fost expuse de prof. Viorel Mihăeș, coordonatorul proiectului:

„În cadrul mobilității (virtuale și fizice), elevii își vor forma competențe multiculturale, își vor perfecționa competențele de comunicare într-o limbă străină și vor preveni comportamentul de tip bullying în școală. Această călătorie va însemna prima ieșire în afara țării pentru majoritatea elevilor participanți, având astfel ocazia de a descoperi o nouă țară, locuri și oameni noi, de a-și lărgi orizontul de cunoaștere și de a vedea alte medii de învățare. Prin activitatea online, elevii își vor dezvolta, pe lângă competențele multiculturale și digitale, competențele de comunicare în altă limbă. Atât în mobilitate, cât și în etapa post-mobilitate, elevii participanți vor realiza poze, clipuri video, pe care le vom promova în mediul online (pe pagina de Facebook a școlii și www.ciordas.ro). Astfel, vom pune în valoare experiența ERASMUS+ și, nu în ultimul rând, activitățile și vizitele culturale, încurajând elevii școlii să participe la proiectele ERASMUS+”.