InfoCons pune la dispoziția consumatorilor unica aplicație, independentă și transparentă prin care se pot apela direct și rapid numerele de urgență la nivel local, național și internațional în cazul în care aceștia întâmpină probleme cu produsele și serviciile pe care le achiziționează.

Aplicația InfoCons poate fi descărcată gratuit de magazinul online și facilitează depunerea unei sesizări, venind în sprijinul consumatorilor cu formularul deja completat cu datele de identificare pentru produsul electronic sau electrocasnic scanat.

Aplicația îi ajută pe consumatori să estimeze costul de utilizare a produsului în cei doi ani de garanție, aflând astfel costul real pe care îl plătesc. De asemenea, prin intermediul aplicatiei, consumatorii pot compara produsele electronice și electrocasnice pe care și le doresc, pentru a achiziționa produsul potrivit preferințelor și nevoilor lor.

„În UE aveți dreptul de a returna produsele achiziționate online sau prin alte mijloace de vânzare la distanță (prin telefon, prin poștă, de la un comis voiajor) în termen de 14 zile, pentru a beneficia de rambursarea integrală a sumei plătite. Nu aveți nevoie de un motiv special pentru a face acest lucru, e suficient să vă răzgândiți”, se afirmă într-un comunicat al Protecției Consumatorilor.

 

Care sunt produsele ce nu pot fi returnate

Perioada de 14 zile nu este valabilă pentru bilete de avion și de tren, bilete la concerte, rezervări la hotel, închirieri de mașini și servicii de catering, pentru produse alimentare și băuturi livrate la domiciliu, în mod regulat (ex. de către un lăptar), pentru produse fabricate la comandă sau personalizate în mod clar (ex. un costum făcut la comandă), pentru înregistrări audio-video sau programe informatice sigilate, precum DVD-urile (pe care le-ați desigilat după primire) pentru conținutul digital on-line, dacă ați început deja descărcarea sau vizionarea on-line, pentru bunuri cumpărate de la persoane fizice și pentru contractele urgente de reparații și întreținere (dacă sunați un instalator pentru a-l ruga să vă repare un duș, nu puteți anula lucrarea, odată ce ați convenit asupra prețului serviciului).

„Black Friday ar trebui să fie un moment, o zi, însă în România a devenit o săptămână, o lună sau chiar mai mult. O perioadă care este mai mult pentru marketing. Indiferent de perioadă, cetățeanul în calitatea lui de consumator să nu uite că indiferent de cuantumul reducerii, nu avem reducere la drepturi. Avem aceeași garanție de 2 ani pentru produsele de folosință îndelungată, avem același drept de a returna produsele cumpărate online în termen de 14 zile, avem aceleași drepturi de a fi informați cu privire la caracteristicile produselor, însă degeaba avem drepturi, dacă nu le exercităm”, susține Sorin Mierlea, președinte InfoCons.