Acordarea tichetele de vacanţă pentru angajaţi
Angajatorii care încadrează personal prin încheierea unui contract individual de muncă pot acorda tichete de vacanţă în limitele sumelor prevăzute cu această destinaţie în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat.
Nivelul maxim al sumelor care pot fi acordate salariaţilor sub formă de tichete de vacanţă este contravaloarea a şase salarii de bază minime brute pe ţară garantate în plată, pentru un salariat, în decursul unui an fiscal. Angajatorii pot acorda tichete de vacanţă numai în cazul în care în anul fiscal anterior au obţinut profit sau venit, după caz. În vederea acordării tichetelor, angajatorii vor încheia un contract cu o unitate emitentă, contract ce va conţine obligatoriu necesarul estimat anual de tichete de vacanţă, preţul imprimatului reprezentând tichetul de vacanţă şi al livrării acestuia, informaţii cu privire la unităţile afiliate la care beneficiarii pot folosi tichetele de vacanţă precum şi condiţiile privind responsabilităţile părţilor şi rezilierea contractului. Sumele reprezentând preţul imprimatelor contractate cu unitatea emitentă şi primite de către angajator se suportă de către angajatori din cheltuielile proprii.
Beneficiarii pot utiliza tichetele de vacanţă pe baza actului de identitate numai pentru achiziţionarea de servicii prestate de structuri de primire turistice clasificate de Ministerul Turismului, direct de la prestatorii de servicii turistice sau prin intermediul agenţiilor de turism. Pachetul de servicii turistice care poate fi achiziţionat pe baza tichetelor de vacanţă poate cuprinde servicii de cazare, alimentaţie publică, transport, tratament balnear, agrement, conţinutul minim al pachetului incluzînd în mod obligatoriu serviciile de cazare. Angajatul care beneficiază de tichete de vacanţă nu mai beneficiază de prima de vacanţă în cursul anului fiscal.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.