Parohia Ortodoxă Dobricionești și Birtin, în parteneriat cu Primăria Vadu Crișului, care a pus la dispoziție spațiul pentru desfășurarea activităților (căminul cultural din Birtin), organizează ateliere de dezvoltare personală, cursuri de dans popular și pictură pe sticlă, pentru copiii parohiei din cele două localități. 

În colaborare cu Daniela Ardelean, coach, trainer, consilier de dezvoltare personală pentru copii, și cu psihoterapeuta Teodora Megheşan, sâmbătă, 18 septembrie, a avut loc prima întâlnire dintr-o serie de activități care au ca obiectiv dezvoltarea emoțională a copiilor. Astfel, au fost organizate ateliere pe două categorii de vârstă: de la 5 la 12 ani şi de la 12 la 18 ani.

„Acum este momentul să realizăm importanța nevoii de a educa inteligența emoțională! Acum este timpul să punem bazele unor adulți remarcabili! 

În aceste ateliere, ei găsesc un loc în care își pot exprima liber emoțiile și își pot crește competențele care să-i ajute întreaga viață și în care se pot dezvolta. Copilăria este perioada în care ne formăm modul în care ne vom comporta şi vom acționa ca adulți.  Pentru că ne dorim să oferim cât mai multor copii aripi ca să ajungă adulți împliniți, ne străduim să facem aceste ateliere, conform cu respectarea normelor pe care contextul epidemiologic ni-l permite”, au menţionat coordonatorii activităţilor.

Dezvoltarea personală este o activitate dinamică și creativă, care susține și ajută copilul sau adolescentul să-și descopere resursele interioare, să dezvolte modalități proprii de găsire a soluțiilor la problemele pe care le întâmpină sau le poate întâmpina în existența sa. Scopul principal al acestei activități este facilitarea accesului la un viitor împlinit, adaptat și echilibrat.

Grupul de dezvoltare şi optimizare personală satisface copilului nevoile dominante de interacţiune cu copiii de aceeaşi vârstă, de autocunoaştere, de comunicare şi recunoaştere. Cursurile de dezvoltare personală îl ajută pe copil la stimularea creativității și a spontaneității; creșterea nivelului de adaptabilitate în diferite medii de viață; cultivarea și stimularea inteligenței emoționale; dezvoltarea comunicării și a abilităților de exprimare; dobândirea de comportamente și atitudini adecvate în găsirea de soluții la rezolvarea problemelor cu care se confruntă în viața de zi cu zi; cunoașterea propriilor abilități și potențialități, care să ajute la crearea unei imagini de sine adecvate; dezvoltarea sociabilității și a abilităților implicate în aceasta; scăderea anxietății și a tensiunilor ce pot apărea în viața copilului sau adolescentului din diferite motive, care pot deveni bariere în dezvoltarea copilului sau adolescentului.

I.H.