Lucrările la pasajul rutier subteran Magheru şi podul Dacia au fost finalizate, inaugurarea având loc azi, 11 septembrie, în prezenţa ministrului Fondurilor Europene, Marcel Boloş. Cu această ocazie, a fost reluată circulaţia tramvaielor pe traseele normale.

Deschiderea oficială a Pasajului rutier subteran Magheru a avut loc azi, la eveniment participând ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş, primarul Ilie Bolojan şi viceprimarii Florin Birta şi Mircea Mălan. Pasajul a fost construit din fonduri europene, cu scopul de a fluidiza circulaţia autovehiculelor şi a tramvaielor în intersecţia Bulevardului Magheru cu străzile Aleea Ştrandului şi Parcul Traian. Lucrarea a cuprins şi lărgirea podului Dacia la trei benzi pe sens şi reabilitarea acestuia. Proiectul a fost executat de asocierea de firme formată din: Freyrom (lider de asociere), Procons Group (asociat), Integrated Road Solutions (asociat), Electro Excel Green Consulting (asociat) și Abed Nego (terț susținător). Valoarea contractului a fost de 14.511.433, 94 lei (fără TVA), dar, potrivit viceprimarului Birta, „mai sunt nişte costuri suplimentare”. Finanţarea a fost asigurată din fonduri europene. Pasajul subteran are două rampe de acces: cu lungimea de 102,27 m spre Parcul Traian şi 88,35 m spre Aleea Ştrandului. Aceste rampe asigură tranziţia de la suprafaţă la cota -4,33 m sub pasaj. Lungimea pasajului care trece pe sub Bulevardul Magheru este de 34,04 m. Împreună cu rampele, lungimea totală a pasajului este de 224,65 m.

„Gândiţi-vă că în peretele din dreapta şi în peretele din stânga sunt aproximativ 360 de piloţi foraţi la 20 de metri adâncime şi toată construcţia acestui pasaj s-a făcut fără a opri măcar o zi circulaţia pe Bulevardul Magheru. Într-adevăr, a fost restricţionată la o singură bandă, dar pasajul s-a făcut sub trafic. Mă bucur că începând de azi pasajul va fi dat în folosinţă. Tot azi îşi vor relua circulaţia tramvaiele pe Bulevardul Magheru”, a declarat viceprimarul Florin Birta.

La Podul Dacia s-a realizat lărgirea cu şase metri, de la două la trei benzi de circulaţie pe sens, dar şi lucrări de reabilitare, acestea din urmă constând în: consolidarea grinzilor principale, repararea zonelor cu betoane degradate, regruparea în zona trotuarelor a instalaţiilor existente pe pod, prevederea de dispozitive antiseismice, refacerea integrală a căii pe pod şi amenajarea liniilor de tramvai, reamenajarea racordurilor cu terasamentele, lucrări de completare cu anrocamente la pragul din aval.