Recunoștință și apreciere pentru cele mai dragi ființe - „Mulțumesc, iubită mamă!”
Biserica cu hramul „Sfântul Duh Mângâietorul” din Cartierul Ioșia Nord, Oradea, a fost duminică, 9 martie, plină de emoție și bucurie, răsunând de glasurile copilașilor, care au cântat și s-au rugat pentru cele mai dragi ființe din viața lor.
Îmbrăcați frumos, ca-n zi de aleasă sărbătoare, copiii din Parohia Ioșia Nord, pregătiți de doamna preoteasă, prof. Flori Bicăzan, au pregătit, duminică, 9 martie, un mic dar, în semn de recunoștință, tuturor mamelor, bunicilor și femeilor din viața lor.
Cei mai mici credincioși ai parohiei și-au împărtășit, cu toată sinceritatea și puritatea, dragostea și recunoștința pentru mame, care sunt adevărate icoane în viețile lor, modele de răbdare și iubire necondiționată.
„An de an, 8 Martie este evenimentul care celebrează iubirea profundă și legătura indestructibilă dintre mamă și copil, moment în care fiecare zâmbet, fiecare privire, fiecare gest vorbește despre atașamentul și devotamentul nemărginit față de mamele lor. Această zi specială adâncește legătura spirituală și ne reamintește de însemnătatea darurilor pe care le aduc mamele în viețile tuturor. Comunitatea bisericii noastre sărbătorește, astfel, prin aceste momente, familia, iubirea și recunoștința, valori profunde ale vieții noastre”, ne-a declarat preoteasa Flori Bicăzan.
Flori, iubire și recunoștință
Tot duminică, 9 martie, comunitatea parohială a Bisericii „Duminica Tuturor Sfinților” Don Orione, din cartierul Ioșia Nord, Oradea, a sărbătorit Ziua Mamei, marcând atât Ziua de 8 Martie, cât și devoțiunea față de Sfânta Fecioară Maria.
Evenimentul a debutat cu Sfânta Liturghie, prezidată de părintele Gabriel Ciubotariu, și a continuat cu momente speciale susținute de copiii participanți la diverse ateliere din parohie. Părintele Francisc Lăcătuș, superior al Centrului Don Orione Oradea, a evidențiat bucuria de a avea atelierul de creație, precum și grupul de chitară, care au adus un plus de frumusețe sărbătorii. Copiii au interpretat, cu multă emoție, cântecul „Caut o lumină”, subliniind faptul că lumina lor este Isus Cristos, precum și „Fii slăvită, o, Marie”, onorând, în acest fel, atât Ziua Mamei, cât și pe Maica Domnului. De asemenea, talentații chitariști, elevi de diferite vârste la Liceul Don Orione, au cântat „De ziua ta, mămico”, dedicând acest moment mamelor. Micii artiști de la atelierul de creație al parohiei greco-catolice au pregătit felicitări, în semn de iubire nemărginită față de cele mai dragi ființe din viața lor.
La finalul evenimentului, animatorii au oferit flori tuturor femeilor din biserică, doamne și domnișoare, ca un gest de recunoștință și apreciere.
fi încurajați să le pună la îndoială.Metode de indoctrinare religioasă1. Educația familială – Copiii sunt expuși constant la convingerile religioase ale părinților, fiind învățați să le accepte ca adevăr absolut.2. Școala și biserica – În unele țări, religia este inclusă în programa școlară, iar copiii sunt instruiți în conformitate cu doctrina dominantă.3. Practici religioase regulate -Participarea la rugăciuni, slujbe, ritualuri și alte activități religioase încă din copilărie.4. Controlul informației – Limitarea accesului la idei alternative sau la dezbateri critice despre religie.5. Utilizarea fricii și culpabilizării – Concepte precum „păcatul”, „iadul” sau „pedeapsa divină” sunt folosite pentru a impune conformitatea religioasă.6. Grupurile de tineri și taberele religioase – Activități sociale și educative cu accent religios, care întăresc sentimentul de apartenență la comunitate. Mijloace utilizate în procesul de indoctrinare Cărți și povești religioase adaptate pentru copii. Imagini, icoane și simboluri sacre care creează un mediu religios puternic.Muzică și cântece religioase care facilitează memorarea și atașamentul emoțional față de credință. Lideri religioși carismatici care influențează gândirea copiilor; Evenimente și sărbători religioase care întăresc identitatea culturală și religioasă.Efecte negative:Limitarea gândirii critice și a curiozității intelectuale.Teamă excesivă de pedeapsa divină sau de „păcat”.Sentimente de vinovăție și anxietate.Dificultăți de adaptare la idei și stiluri de viață diferite.Posibila intoleranță față de alte religii sau perspective.Conformism și dificultăți în luarea deciziilor personale independente. Indoctrinarea religioasă a copiilor este o realitate în multe culturi și societăți. Are efecte negative asupra dezvoltării gândirii critice și a autonomiei individuale. Alternativa echilibrată ar fi expunerea copiilor la diverse perspective și încurajarea unui dialog deschis despre religie și