Consilierii judeţeni au aprobat prelungirea cu două luni a mandatului membrilor Consiliului de Administrație al Aeroportului Internațional Oradea. O echipă formată din reprezentanţi ai municipalităţii orădene şi ai administraţiei judeţene lucrează la întocmirea a patru proiecte cu finanţare de peste 20 milioane euro.

Pe ordinea de zi a şedinţei ordinare a CJ Bihor a figurat propunerea de prelungire cu două luni a mandatului celor şapte membri ai CA al Aeroportului Oradea propuşi de liberali. Mandatul iniţial a fost de patru luni, sarcina celor şapte fiind: demararea procedurilor şi numirea noului Consiliu de Administraţie şi pregătirea procedurii pentru desemnarea unui director general al Aeroportului. Niciunul dintre aceste obiective nu a fost îndeplinit până acum. Acest lucru l-a remarcat vicepreşedintele CJ Ioan Mang. „Noi vom vota prelungirea mandatului, însă doresc să știu dacă în următoarele două luni administratorii vor organiza concursul pentru un nou manager pentru că acesta este primul lucru pe care l-am cerut în luna noimebrie când au fost votați în CA”, a întrebat, în plen, vicepreședintele Ioan Mang, care susţine că singurele discuţii avute de Consiliul de Administraţie interimar ar fi fost ce bonusuri vor încasa membrii. Celălalt vicepreşedinte al CJ, Traian Bodea, care şi-a asumat coordonarea activităţii de la aeroport, a replicat: „Consiliul de Administraţie lucrează”, adăugând că, în prezent, se pregăteşte depunerea a patru proiecte cu finanţare europeană prin Programul Operaţional Infrastructură Mare, unde ar fi disponibili 30 milioane euro pentru aeroporturi. Proiectele ar trebui depuse până la sfârşitul acestui an. Potrivit lui Bodea, proiectele, în valoare de peste 20 milioane euro, ar viza împrejmuirea aeroportului cu un gard inteligent, realizarea unui drum de utilitate în jurul pistei, extinderea pistei spre Nojorid şi lucrări la turnul de control. „Cred că trebuie să ne concentrăm pe atragerea acestor fonduri pentru dezvoltarea aeroportului, iar viitorul Consiliu Judeţean să facă demersurile să aducă un director nou la aeroport şi un nou consiliu de administraţie. Până atunci, acest CA îşi face treaba. În plus, avem un proces pe rol cu o doamnă, membru în fostul Consiliu de Administrație, care nu este finalizat”, a afirmat Traian Bodea. „Trei ani nu s-a gândit nimeni să acceseze aceste fonduri?”, a întrebat liberalul Călin Gal, care i-a reproşat lui Mang că nu şi-a făcut treaba. Mang a replicat că vina este a fostului şef al direcţiei de programe europene, actualul subprefect Horia Carţiş. De asemenea, Mang a afirmat că timp de 12 luni au existat curse externe de pe aeroportul orădean spre şase destinaţii în Europa, însă cauza anulării acestor curse a fost puterea mică de cumpărare a bihorenilor. „Este clar că a fost nevoie să vină un nou CA să descopere că există surse de finanţare de care fostul consiliu de administraţie habar nu a avut. Şi doar pentru că a descoperit cele 30 milioane euro disponibile e o dovadă de competenţă a noului CA”, a intervenit liderul grupului liberal, Ionel Avrigeanu. Preşedintele CJ Bihor, Pasztor Sandor, a recunoscut că se lucrează la cele patru poriecte. „Acum aproximativ trei săptămâni am discutat cu primarul municipiului Oradea. El a venit cu ideea. Probabil a fost atenţionat de cineva, poate din CA, dar mă îndoiesc”, a afirmat Pastor, adăugând că s-a constituit o echipă de lucru formată din trei persoane de la Primăria Oradea şi trei de la Consiliul Judeţean care se va ocupa de întocmirea proiectelor.

„Avem nevoie de patru studii de fezabilitate pe care le vom aproba miercuri (4 martie – n.r.). Cele patru elemente nu vor rezolva însă problema zborurilor”, a menţionat Pasztor, adăugând că nici faptul că noul terminal nu e încă gata nu influenţează decizia companiilor aeriene de a ocoli Aeroportul Oradea.