În contextul pandemiei, reculul economic resimţit de întreaga ţară a afectat şi domeniul transporturilor, diminuările încasărilor directe la nivelul societăţii orădene de transport ridicându-se la aproximativ 9 milioane de lei.

„Anul trecut, din cauza pandemiei, am înregistrat o scădere a încasărilor rezultate din vânzările din chioşcuri cu aproximativ 9 milioane de lei şi o scădere a cifrei de afaceri cu 18% faţă de 2019. Acest recul al încasărilor a fost resimțit însă în toată țara, dar sperăm ca în acest an să ne revenim”, a afirmat, ieri, în cadrul unei conferințe de presă, directorul economic al societăţii, Romeo Nica.

În continuare, acesta a prezentat detalii legate de implementarea, în primul semestru al acestui an, a unei aplicaţii Rout Planner, care va permite achiziţia titlurilor de călătorie, planificarea călătoriei şi vizualizarea în timp real a mijloacelor de transport aflate în traseu şi momentul în care urmează să ajungă în staţii. Achiziţia acestei aplicaţii este parte integrantă a unui proiect de modernizare a informatizării şi digitalizării serviciului public de transport. În cadrul acestui proiect s-au achiziţionat, pe lângă echipamentele şi softul specific pentru modernizarea celor deja existente, 55 de panouri informative care au început, încă de ieri, să fie montate în oraş, începând din Piaţa Unirii. De asemenea, vor fi montate panouri informative şi în localităţile Borş şi Sânmartin, iar după finalizarea lucrărilor, inclusiv în Băile Felix.

„Faţă de panourile existente, afişajul pe aceste panouri este color şi sunt dotate cu un senzor de lumină care reglează intensitatea afişajului în funcţie de intensitatea luminii naturale. Panourile montate în prezent în staţii vor fi demontate, li se va asigura mentenanţa şi vor fi relocate în alte staţii ale mijloacelor de transport”, a menționat Romeo Nica. Pe lângă informaţii specifice transportului public, datorită parteneriatului cu ISU Bihor, pe aceste panouri vor apărea, în timp real, informaţii legate de situaţii cu potenţial pericol pentru populaţie.

Despre mijloacele de transport, tramvaie şi autobuze, achiziţionate în acest an a vorbit directorul general al societăţii, Viorel-Mircea Pop.

„Mijloacele de transport recent achiziţionate sunt dotate la cele mai înalte standarde de calitate, siguranţă şi confort. Camerele de supraveghere, montate în acestea, un plus faţă de mijloacele de transport existente în flota societăţii, au facilitat organelor de ordine să identifice persoane responsabile de acte de vandalism, fapt care confirmă interesul societăţii pentru siguranţa călătorilor”, a punctat directorul general la conferința de presă.

Potrivit lui Viorel Pop, investiţia în achiziţia de tramvaie necesită, deopotrivă, investiţii în modernizarea infrastructurii.

„Oradea este singurul oraș din ţară care îşi dezvoltă infrastructura de cale de rulare prin construirea unei noi linii de tramvai”, a mai precizat Pop.

Acesta a adus în discuţie intenţia societăţii de a se alinia tendinţelor europene prin achiziţia de autobuze care folosesc ca şi combustibil hidrogenul, făcându-se studii de piaţă în acest sens. Până atunci însă, o certitudine sunt cele 15 autobuze Hybrid care vor face parte din flota societăţii până la finele lunii martie a acestui an.

În altă ordine de idei, directorul tehnic OTL, Adrian Revnic, a subliniat la conferința de presă capacitatea societăţii de a se adapta cerinţelor impuse în actualul context epidemiologic.

Achiziţia de autobuze, inclusiv a celor cinci autobuze articulate, dar şi a tramvaielor Imperio, a făcut posibil transportul călătorilor astfel încât să fie respectată distanţarea socială.

„Investiţiile în infrastructură, demarate deja, dar şi cele care vor fi demarate în viitorul apropiat (reabilitarea căii de rulare pe anumite tronsoane unde calea de rulare este uzată fizic), vor asigura creşterea vitezei de deplasare şi, implicit, micşorarea timpului de deplasare, odată cu posibilitatea creşterii numărului de călători transportaţi”, a punctat directorul tehnic al societăţii.