Primele tronsoane din viitoarea autostradă Braşov-Borş la care vor începe lucrările de construcţie la data de 4 iulie sunt Suplacu de Barcău-Borş, din judeţul Bihor, şi Câmpia Turzii-Cluj Vest, judeţul Cluj, în lungime totală de 118 kilometri şi o valoare cumulată de 616,6 milioane euro. Lucrările din Bihor şi Cluj au întâietate Execuţia proiectului este programată să înceapă în data de 4 iulie cu porţiunea situată în apropierea graniţei cu Ungaria, respectiv cu tronsonul Suplacu de Barcău-Borş. Acesta are o lungime de 64 de kilometri şi necesită fonduri de 245,34 milioane de euro până la data finalizării lui, stabilită pentru 31 decembrie 2008. Aceeaşi scadenţă o au lucrările de construcţie a celui de-al doilea tronson cu care va debuta proiectul autostrăzii, Câmpia Turzii-Cluj Vest (Gilău), de 54 de kilometri. Conform calculelor ministerului de resort, lucrările pe această porţiune vor costa 371,32 milioane de euro. Realizarea autostrăzii va continua la 1 iulie 2005 cu secţiunea Târgu Mureş (Ogra) -Câmpia Turzii. Costurile aferente execuţiei carosabilului pe această relaţie, în lungime de 36 de kilometri, sînt evaluate la 143,17 milioane euro. Proiectul are ca termen de finalizare luna iunie 2008. Construcţia secţiunii de autostradă Mihăileşti-Suplacu de Barcău (76 de kilometri) va începe la 1 aprilie 2006 şi se va încheia la 30 noiembrie 2011. Costurile aferente sînt estimate la 488,59 milioane euro. Trei secţiuni şi opt sectoare Constructorul autostrăzii, compania americană Bechtel International Inc., a stabilit ca lucrările să se realizeze pe trei secţiuni şi opt sectoare. Potrivit Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cele trei secţiuni sunt Braşov (Cristian) - Târgu Mureş (Ogra), în lungime totală de 161 de kilometri şi o valoare totală a lucrărilor de 843,58 milioane euro, Târgu Mureş - Cluj, în lungime de 90 de kilometri şi un deviz de 514,49 milioane euro, precum şi Cluj-Borş, în lungime de 164 de kilometri şi o valoare de 882,91 milioane euro. La 1 ianuarie 2007 vor fi lansate şi lucrările pe porţiunea Sighişoara-Tîrgu Mureş (56 kilometri), care vor costa 343,94 milioane euro şi se vor încheia în decembrie 2010. De asemenea, la 1 ianuarie 2008 va demara execuţia contractului pentru porţiunea Cluj Vest-Mihăileşti (24 kilometri), în valoare de 148,98 milioane euro şi avînd ca termen de finalizare luna decembrie 2010. Ultimele două tronsoane, Făgăraş-Sighişoara, respectiv Braşov (Cristian)-Făgăraş, vor fi lansate spre execuţie la 1 ianuarie 2009. Lucrările vor dura pînă în decembrie 2012 şi vor costa 278,342 milioane euro, respectiv 221,21 milioane euro, pentru o lungime cumulată de 105 kilometri. Valoarea totală a investiţiei reprezentate de autostrada Braşov-Borş este de 3,433 miliarde euro, din care suma aferentă contractului de execuţie semnat cu Bechtel se ridică la 2,241 miliarde euro. Serviciile de proiectare, asigurate de consorţiul Iptana/Search, vor costa 42 milioane euro. Austostrada va avea o lungime de 415 kilometri şi va traversa şase judeţe (Braşov, Sibiu, Mureş, Cluj, Sălaj şi Bihor). Finanţarea proiectului se va asigura eşalonat, din credite externe garantate de Ministerul Finanţelor Publice şi prin surse de la bugetul de stat. Pentru acoperirea necesarului de finanţare aferent anilor 2004-2005, Ministerul Transporturilor a primit oferte de la şase consorţii bancare. Numai pentru acest an se estimează că ar fi nevoie de o finanţare de 152 milioane de euro.