Noul an ar trebui să aducă modificări radicale pentru sistemul de învăţământ. Odată cu adoptarea pachetului de legi privind învăţământul, sistemul educaţional se va schimba din temelii.

Modificările pentru sistemul de învăţământ au început încă din acest an, când ministerul a hotărât înlocuirea Testelor naţionale ca metodă de admitere în ciclul liceal al învăţământului preuniversitar. Astfel, începând cu anul şcolar 2007-2008, media de admitere la liceu va fi calculată în funcţie de mediile anuale ale elevului şi de rezultatele obţinute de acesta la susţinerea tezelor cu subiect unic. Această măsură a fost luată pentru a evita situaţia în care elevul ar putea accede către un liceu chiar dacă nu a obţinut o notă de trecere în cazul uneia dintre probele tezei cu subiect unic. Acest lucru era imposibil pentru cei care nu obţineau minim nota cinci la probele Testelor naţionale. Modificări radicale vor fi aduse însă odată cu adoptarea pachetului de legi privind învăţământul, fiind vorba despre Legea învăţământului preuniversitar, Legea învăţământului superior şi statutul cadrului didactic. Cele mai mari schimbări le va suferi învăţământul preuniversitar care va fi complet reorganizat. Astfel, şcolarizarea va fi obligatorie de la vârsta de trei ani, copilul urmând să fie înscris la o grădiniţă, iar înainte de clasa I va urma cursurile unei clase pregătitoare, clasa 0. De asemenea, şi gimnaziul va suferi modificări, de la V-VIII, ciclul gimnazial va deveni V-IX. Nici examenul de bacalaureat nu va scăpa de modificări, de la şase probe, cum este acum, se va ajunge la susţinerea a doar patru probe. Odată cu adoptarea statutului cadrului didactic, inspectoratele şcolare ar putea fi transformate în direcţii, iar inspectorii şcolari vor deveni funcţionari publici. În mediul universitar se va pune accentul pe autonomia universităţilor şi ca o noutate se va renunţa la anumite titulaturi şi funcţii. Dacă toate aceste modificări vor fi aplicate atunci vom fi martori la o transformare radicală a educaţiei româneşti, toate având ca singur scop alinierea la standardele europene.