* Contribuţia Asociaţiei Integra România la instituţionalizarea activităţii de microcreditare şi facilitarea accesului la capital pentru micii întreprinzători. * A învăţa cum să fii consultantul propriei afaceri. * Pregătiri pentru deschiderea, la Oradea, a unui magazin de comercializare a produselor producătorilor locali. Argumente că se poate, dacă se vrea A sprijini şi a oferi acces la oportunităţi economice şi sociale persoanelor defavorizate şi micilor întreprinzători, a oferi credite şi consultanţă, a organiza cursuri de instruire în afaceri şi seminarii pe diverse teme, a oferi acces la piaţă prin intermediere directă şi consultanţă specializată sunt obiective incluse şi transpuse, faptic, de către Asociaţia Integra România, prin programul de sprijinire a micilor întreprinzători. Rezultatele din anul trecut sunt expuse sintetic, de către doamna Florica Cherecheş, director executiv al Asociaţiei Integra România: "Au fost instruite 141 de persoane, s-au acordat 110 împrumuturi în sumă totală de 373.000 dolari, iar în decursul a cinci ani de la înfiinţarea Asociaţiei s-au creat şi susţinut 2.621 de locuri de muncă, s-au creat 182 de afaceri şi au fost susţinute 304 afaceri, numărul beneficiarilor indirecţi ai creditelor acordate de Integra ajungând la 5.713". Un alt argument este şi acela că Integra România, ca membru al Coaliţiei de microfinanţare din România, a contribuit la crearea unei legi ce defineşte societatea de microfinanţare din România, legea fiind emisă în iulie, anul trecut (Legea 240). Să mai adăugăm şi noul Program Acces demarat în 2005, program prin care se sprijină micii întreprinzători în găsirea de noi pieţe de desfacere pentru produsele lor. Noi paşi pentru sprijinirea micilor întreprinzători Pentru Asociaţia Integra România (cu sediul în Oradea, dar care activează şi în judeţul Braşov), anul 2006 înseamnă, prioritar, continuarea, conform etapelor stabilite, a Programului Acces. "Ne-am propus, în acest sens, să atragem, cât mai mulţi mici producători locali pentru a le facilita accesul pe piaţă, promovându-le produsele cu specific local. În acelaşi timp, vom organiza cursuri şi seminarii pe teme specifice, vom acorda consultanţă, pregătindu-i astfel, pe cei interesaţi, în a şti cum să înceapă şi să condusă propria lor afacere" - avea să ne spună dna Florica Cherecheş. Totodată, Integra România va deschide, în Oradea, un magazin destinat desfacerii de produse (legume, fructe, flori, miere, ciuperci etc.) ale producătorilor bihoreni. Se va realiza, astfel, prin intermediul Integra, promovarea şi comercializarea pe piaţa concurenţială, a produselor micilor întreprinzători. Sunt deja stabilite contacte cu specialişti olandezi în domeniul legumiculturii, urmând a facilita schimbul de experienţă şi consultanţă. Micii întreprinzători vor fi sprijiniţi în a fi prezenţi la diferite târguri şi expoziţii de profil organizate în ţară. Asociaţia Integra va rămâne constantă ideii de susţinere a întreprinzătorilor locali, acordându-le microcredite necesare demarării şi sprijinirii micilor afaceri în diversitatea lor. Ca noutate, în luna ianuarie (23 şi 30), dar şi în luna februarie (6 şi 13) se va organiza, la sediul Integra din Oradea, cursul intitulat "Cum să fii consultantul propriei afaceri. În cadrul acestui curs, micii întreprinzători vor învăţa, printre altele, cum să facă o evaluare obiectivă şi să găsească punctele nevralgice ale afacerii respective, cum să-i motiveze pe angajaţi să aibă iniţiativă, cum să crească vânzările şi să atragă clienţii, cum să se raporteze la concurenţă. Anul 2006 abia a început, iar echipa Integra România, cum remarca, în încheiere, dna Florica Cherecheş va continua să fie alături, cu şi mai multă eficienţă, de micii întreprinzători, astfel încât, prin sprijinul profesionist acordat, aceştia să reuşească în demersurile specifice propriilor afaceri.