Clienţii operatorilor de telecomunicaţii vor avea posibilitatea, din 21 octombrie 2008, să solicite renunţarea la serviciile unei companii în favoarea alteia, păstrându-şi numărul de telefon, legislaţia care reglementează operaţiunea fiind adoptată în această lună.

"Orice utilizator va putea beneficia de portabilitate, în 10 zile de la depunerea unei cereri la furnizorul la care este abonat. Posibilitatea abonaţilor de a-şi păstra numărul de telefon atunci când îşi schimbă furnizorul le asigură acestora o mai mare libertate de alegere a celei mai avantajoase oferte sau potrivită cu necesităţile acestora", a declarat preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (ANRCTI), Dan Georgescu.
În momentul în care un utilizator renunţă la serviciile de telefonie oferite de un furnizor (furnizor donor) în favoarea altui furnizor (furnizor acceptor), utilizatorul nu va fi facturat de către furnizorul donor pentru portarea numărului, furnizorul acceptor suportând costurile determinate de portarea numărului. Furnizorul acceptor este cel care decide dacă va transfera utilizatorului o parte din aceste costuri. Condiţia impusă de ANRCTI este ca în situaţia în care furnizorul acceptor decide să perceapă utilizatorului anumite tarife, aceste tarife să fie accesibile. "Pentru informarea corectă a utilizatorilor cu privire la procesul de portare a numerelor, companiile de telefonie vor oferi informaţii gratuit prin serviciul de relaţii cu clienţii şi au obligaţia de a transmite gratuit în scris, la cerere, de a publica pe pagina proprie de Internet şi de a afişa sau pune la dispoziţie, la oficiile comerciale, cererea de portare şi procedura de depunere şi de validare a cererii de portare", se arată în comunicat. Având în vedere că numerele nu vor mai putea fi asociate unei anumite reţele, companiile de telefonie au obligaţia de a asigura informarea utilizatorilor cu privire la reţeaua în care se află un anumit număr şi la tarifele percepute pentru apelurile către numărul respectiv. Informaţiile vor fi puse la dispoziţia utilizatorilor gratuit, prin intermediul serviciului de relaţii cu clienţii, în scris şi prin publicarea pe pagina de internet a companiilor de telefonie, precum şi prin alte mijloace de informare (ex. serviciul de informaţii furnizat prin SMS).
Portarea numerelor de telefonie fixe către reţele de telefonie mobilă şi invers nu va fi posibilă. Între reţelele de telefonie fixă, portarea va fi posibilă dacă furnizorul donor şi furnizorul acceptor oferă servicii şi au alocate resurse de numerotaţie în acelaşi judeţ.