Ce înseamnă liceul pentru mine? În mod sigur nu "cimitir al tinereţii mele" şi nicidecum raiul pe pământ. E, dacă vreţi, un purgatoriu, o etapă de tranziţie din viaţa fiecăruia, patru ani de adolescenţă trăită intens. De câte ori mi s-a cerut opinia în legătură cu acest subiect, n-am putut decât să susţin că liceul e un şir nesfârşit de noi experienţe care îţi dezvăluie viaţa, bună sau rea, aşa cum e ea. În momentele cruciale, au fost şi vor fi mereu două căi: un drum lung şi sinuos, şi altul scurt şi lipsit de peripeţii. Să fii elev la "Economic" e ca şi cum ai fi ales primul drum; la capăt te aşteaptă acelaşi lucru, dar succesul uşor obţinut nu înlocuieşte comoara strânsă pe parcursul călătoriei. Dacă drumul e cel bun, trebuie să-ncepi să profiţi de toate ocaziile. Începutul este întotdeauna plin de surprize pentru care doar crezi că eşti pregătit, iar ce urmează poate părea un roller-coaster, dacă nu te ţii bine. Sfatul meu pentru toţi cei "îmbarcaţi" e să stea cu ochii în patru, dar nu într-atât încât să-mbătrânească filozofând... nu că ar rămâne timp şi de asta... Să iei lucrurile aşa cum sunt e cea mai bună strategie. Şi cum strategia este însoţită de un mix, componentele ar fi: aptitudinile "managerului", sociabilitate, multă răbdare, disponibilitate de lucru în echipă şi un zâmbet larg, bineînţeles, sincer, cu menţiunea că un plan B e întotdeauna binevenit. Resursele, atunci când dai de ele, sunt cam puţine; se mizează pe calităţile înnăscute de antreprenor, "iniţiativă şi spirit novator"( B.V). Apoi esenţa, după cum urmează: preţ, produs, plasament şi promovare. Produsul e liceul nostru, iar preţul, nivel interpretabil, compatibilitatea ta cu un astfel de produs. Distribuţia, o reţea greu de urmărit - economia e mondială, iar promovarea e intensă, mijloacele media sunt de preferat, deşi produsul spune totul. Asociaţii au fost mereu la loc de mare cinste şi, dacă ar fi posibil, de pe-ntreg mapamondul. Deocamdată, ne place Europa şi "ambasadoarea" noastră, P.E. În acest "Economic" S.A. punctualitatea şi eficienţa sunt prioritare, însă birocraţia ne ucide în incursiunile absolut necesare prin oraş. Toate bune şi frumoase, ar spune un cititor cam în afara grupului-ţintă,darrecompensa? Rezultatele nu se lasă aşteptate şi reuşita acţiunilor noastre măsoară infinit pe lângă recunoaşterea materială, care, să nu comitem nedreptăţi, nu lipseşte. Dar sigur aţi auzit sau veţi auzi de MKT societal, e ?la modă? să fii voluntar. Şi tot vă scapă farmecul unui astfel de liceu? secretul stă în ceea ce te-nvaţă aici: "Calitatea rămâne mult timp, după ce preţul a fost uitat!"