Târgul Internaţional ?Lumea Mărcilor Private? PLMA 2005, organizat la Amsterdam, în perioada 24-25 mai, a reprezentat o nouă oportunitate pentru Grupul European Drinks de a-şi face cunoscute produsele pe piaţa mondială de retail. La acest târg important European Drinks Group a fost prezent cu toată gama de produse fabricate de cele trei companii componente: European Food, European Drinks şi Scandic Distilleries. Prezenţa puternicului grup al industriei alimentare româneşti la astfel de evenimente a devenit o obişnuinţă, European Drinks fiind prezent cu standuri proprii la marile târguri de produse alimentare pe tot mapamondul. În urma acestor participări, Grupul European Drinks a înregistrat o dublare a volumului exportului pe primele cinci luni ale lui 2005 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Participarea a fost una de succes, Grupul European Drinks reuşind iniţierea unor contacte şi încheierea unor contracte cu retaileri importanţi de pe piaţa alimentară mondială. De produsele Grupului au fost interesaţi, printre alţii, AMS Sourcinng Olanda, BBAgency Olanda, Rodex Sweden, Dia Spania (parte a grupului Carrefour), Biedronka Polonia - cel mai mare lanţ de supermarketuri din Polonia, Gottit`As Norway, Purity USA, Johnsof Cipru, Treelle Italia, Enzamar Canada, Mediator Kuweit, Balluff Austria, Norma Germania. Unii dintre aceşti clienţi vor urma să facă o vizită la sediul firmei în luna iulie 2005, iar alţii au făcut deja comenzi pentru o cantitate importantă de produse. La întoarcerea de la Amsterdam, Ioan Micula, preşedintele Grupului European Drinks, ne-a declarat: "Târgul mărcilor Private este un eveniment deosebit mai ales pentru noi, cei din ţările Europei de Sud şi de Est, deoarece o dată cu intrarea Romaniei în UE piaţa îşi va spune cuvântul. Dacă produci competitiv rezişti şi te dezvolţi, dacă nu dispari. Aceste târguri îţi dau oportunitatea de a intra în contact cu producătorii şi retailerii mondiali şi sunt un test excelent pentru orice producător important. Prezenţa noastră la aceste târguri este una excelentă, produsele Grupului având un success deosebit pe piaţa europeană şi nu numai". Târgul Internaţional ?Lumea Mărcilor Private? PLMA 2005 a înregistrat o creştere cu mai mult de 10% a numărului de expozanţi şi exponate, atât din sectorul alimentar, cât şi din cel nealimentar. Aproape toate pavilioanele de anul trecut şi-au extins suprafaţa de prezentare anul acesta. Un interes deosebit a reprezentat creşterea numărului de expozanţi din Europa Centrală şi de Est. Au existat noi pavilioane naţionale aparţinând Sloveniei şi Lituaniei pe lângă expozanţi din Polonia, Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, România (singurul reprezentant fiind European Drinks Group) şi Estonia. Peste 2600 de expozanţi din peste 30 de ţări, incluzând 28 de pavilioane regionale sau naţionale, au fost prezenţi la Târg. Fondat în 1979, PLMA are ca membri atât corporaţii multinaţionale, cât şi companii mici. Acestea au în portofoliu produse alimentare, băuturi, snacks-uri, produse naturiste şi cosmetice, produse de uz casnic şi bucătărie, produse de uz personal şi de petrecere a timpului liber. Având sucursale în Amsterdam, New York şi Hong Kong, PLMA reprezintă peste 3.000 de companii membre din toată lumea. PLMA a organizat primul său Târg din Statele Unite în 1980, din Europa în anul 1986, iar din Asia în 1994. Astăzi, PLMA asigură servicii membrilor producători în peste 60 de ţări.