Consiliere şi sprijin pentru persoanele de etnie romă
Cazurile asistate prin Centrul de Consiliere şi Sprijin pentru Părinţi şi Copii acoperă o paletă largă de probleme, cum ar fi repararea unei case ce riscă să se prăbuşească, obţinerea de fotolii rulante pentru tinerii cu probleme medicale, sprijin acordat celor care au trecut printr-un incendiu sau consilierea a numeroase familii sărace pentru a încuraja participarea şcolară a copiilor.
Centrul Social de Consiliere şi Sprijin pentru Părinţi şi Copii a fost creat ca un răspuns la necesităţile identificate pe parcursul implementării proiectului "Dezvoltarea şi promovarea de programe educaţionale incluzive şi sustenabile pentru copiii romi prin eforturi comunitare integrate prin înfiinţarea Centrului Educaţional pentru Romi din Bihor", finanţat de Roma Educational Fund. "Demersul de înfiinţare a serviciului social a început prin solicitarea sprijinului Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului în sensul recomandării tipului de serviciu cel mai adecvat, raportat la cazurile sesizate, respectiv solicitările de încadrare în grad de handicap, probleme medicale, probleme de sărăcie, acces limitat la servicii medicale ale copiilor cu probleme grave de sănătate, cereri de luare în plasament, probleme de natură educaţională etc.", a precizat Tina Daragiu, director executiv al Fundaţiei Ruhama. În urma identificării soluţiei Centrului de Consiliere şi Sprijin pentru Părinţi şi Copii ca fiind serviciul cel mai potrivit pentru asistarea cazurilor sociale identificate în teren, Fundaţia Ruhama a înaintat Direcţiei Muncii şi Protecţiei Sociale Bihor documentaţia în vederea acreditării CCS ca furnizor de servicii sociale. Beneficiarii serviciilor CCS sunt persoane sau familii ce necesită competenţe sau deprinderi de îngrijire a copiilor adaptate noilor principii psihopedagogice în domeniu, viitori părinţi care doresc să se informeze înainte de naşterea copiilor, copiii care au probleme de dezvoltare sau dificultăţi de integrare în familie, şcoală sau colectivitatea în care trăiesc etc. În urma celor peste 75 de sesizări primite, au fost asistate peste 200 de persoane, în rezolvarea acestora fiind implicate şi autorităţile publice sau judeţene, cum ar fi Casa de Asigurări şi Sănătate, Casa Judeţeană de Pensii, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului etc.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.