Un avion privat în care se afla directorul general al grupului petrolier francez Total, Christophe de Margerie, şi alte trei persoane s-a prăbuşit luni seara pe Aeroportul Vnukovo din Moscova, provocând moartea persoanelor aflate la bord, relatează agenţia rusă Tass.

Avionul privat de tip Falcon 50 urma să efectueze cursa Moscova - Paris, însă s-a prăbuşit la decolare, la ora locală 23.58 (22.58, ora României), pe aeroportul Vnukovo, după ce ar fi intrat în coliziune cu o maşină de deszăpezit, a declarat reprezentantul Comitetului rus pentru investigaţii în domeniul transportului, Tatiana Morozova. Reprezentantul oficial al Aeroportului Vnukovo, Elena Krîlova, a anunţat ulterior că în acest accident au murit trei membri ai echipajului şi directorul grupului Total, potrivit agenţiei RIA Novosti. Această informaţie a fost confirmată de grupul Total. "Grupul Total confirmă cu profundă tristeţe că directorul său general, Christophe de Margerie, în vârstă de 63 de ani, a decedat în noaptea de luni spre marţi, într-un accident aviatic, pe Aeroportul Vnukovo din Moscova, în urma unei coliziuni cu un vehicul pentru deszăpezire", a anunţat compania într-un comunicat. Potrivit lui Morozova, forţele ruse au fost deschis o anchetă penală în legătură cu acest accident. Aeroportul a fost închis temporar, pentru efectuarea unor investigaţii la locul accidentului. Biroul de Anchete şi Analize pentru securitatea aviaţiei civile (BEA) din Franţa a anunţat ieri că va trimite trei anchetatori la Moscova, în cadrul eforturilor de clarificare a condiţiilor morţii. Şoferul vehiculului de deszăpezire care a intrat în coliziune cu avionul privat al CEO Total era beat, a anunţat ieri Comitetul rus de anchetă. Între posibilele scenarii care au provocat, în noaptea de luni spre marţi, moartea lui Christophe de Margerie şi a trei membri ai echipajului se află "o eroare a controlorilor de trafic arian şi fapte ale conducătorului vehiculului de deszăpezire", a anunţat Comitetul într-un comunicat. Anchetatorii evocă de asemenea "condiţii meteorologice nefavorabile şi o eroare de pilotare".