Oradea se chinuie de câțiva ani buni să atragă turiști. Își renovează obiectivele turistice, participă la târguri naționale și internaționale, își face clipuri de prezentare, se străduiește să își contureze un brand aparte. Și eforturile se văd pentru că numărul de turiști a crescut în ultima perioadă.

Tocmai de aceea, ideea unui autobuz destinat turiștilor nu este una rea. Mai rămâne însă de reglat anumite detalii. Problema este că unele chiar fac diferența. Noul autobuz achiziționat de OTL, este unul second-hand din 2008 care arată bine doar pe dinafară.

„Este un autobuz cabrio Iveco, fabricat în 2008, cu un motor de 5,6 litri, capacitate de 33 de locuri, plus șoferul, a circulat în Oslo, Norvegia. A costat 67.000 de euro și are 74.000 de km. Fiecare scaun este dotat cu posibilitatea de traducere în patru limbi, la cască (engleză, franceză, germană și maghiară). Are instalație de sonorizare pentru amplificare și microfon cu 6 boxe. Se vor putea vizita bisericile, muzeele, Primăria. Traseul va fi stabilit împreună cu municipalitatea. Nu știm încă ce cost va avea un bilet. Probabil, undeva între 25 de lei și 60 de euro pe 48 de ore. Vor fi stații speciale la obiectivele turistice iar cei care vor călători cu acest autobuz se vor putea da jos în stațiile intermediare, vor vizita obiectivele și, cu următoarea cursă, vor putea pleca spre alte obiective turistice. Sperăm că în două săptămâni să îl putem pune în circulație. Autobuzul va face 6 curse pe zi iar o cursă va avea o lungime între 15 și 20 de km”, a spus Viorel Mircea Pop, directorul general al OTL.

Jurnaliștii invitați la prezentarea autobuzului au făcut și o scurtă plimbare cu el. Faptul că este cabrio, este benefic pentru că pot fi văzute și admirate clădirile din mai multe unghiuri. Scaunele din plastic sunt relativ comode. Directorul a contrazis vehement faptul că ar fi murdare, dar erau, cel puțin, extrem de uzate. Pe spătare se vedea că fuseseră dezlipite abțibilduri (rămăseseră urme de lipici) iar pe anumite componente se vedea rugina. Turiștii care vor veni să viziteze orașul, nu vor fi cu siguranță din Africa sau din zone în care nu știu cum arată sau cum ar trebui să arate un astfel de autobuz. Dacă aceste aspecte vor fi puse la punct înainte de primele ture, autobuzul ar putea avea succes. Să nu sfârșească însă la fel ca tramvaiul turistic al orașului care zace în depozitul OTL din lipsă de mușterii.