A început demolarea podului pietonal de la Centrul de Calcul. Lucrările trebuie finalizate până cel târziu la începutul lunii ianuarie a anului viitor. În loc, va fi construit Podul Centenarului, pe care municipalitatea orădeană vrea să-l inaugureze în 1 decembrie 2018, la împlinirea a 100 de ani de la înfăptuirea Marii Uniri.

 

Traversarea Crişului Repede pe pasarela de la Centrul de Calcul nu mai este posibilă, în aceste zile derulându-se lucrările de demolare a construcţiei realizată în anii '50. Mai întâi, au fost date jos balustradele, urmând să înceapă demolarea propriu-zisă a pasarelei pietonale, în vederea construirii noului pod rutier. Pasarela pietonală de la fostul Centru de Calcul, care face legătura între strada Plevnei şi strada Szigligeti Ede, a fost consolidată pe parcursul anilor 2003-2004. Potrivit municipalităţii orădene, „expertiza întocmită în anul 2016 a constatat deficienţe grave ale suprastructurii, ceea ce justifică necesitatea construirii unui pod nou, care să satisfacă atât necesităţile circulaţiei auto, cât şi cea pietonală. Acesta va crea un culoar de circulaţie care va atrage traficul de pe podurile Ferdinand şi Decebal, având şi rolul de a descongestiona traficul pe străzile adiacente”.

Primăria Oradea a stabilit că viitorul pod se va numi „Podul Centenarului”, fiind unul dintre proiectele dedicate împlinirii a 100 de ani de la înfăptuirea Marii Uniri. De altfel, municipalitatea şi-a propus ca inaugurarea noii construcţii să aibă loc anul viitor, de Ziua Naţională a României. Contractului de lucrări pentru acest proiect, intitulat „Demolare Pasarela Plevna din beton armat peste Crișul Repede, elaborare proiect tehnic pentru execuție, obținere autorizații și execuție lucrări pentru construire pod peste Crișul Repede între str. Plevnei și str. Szigligeti Ede”, a fost semnat în data de 2 octombrie 2016 cu asocierea Freyrom SA - Procons Group SRL - Aquacons SRL - Electro Excel Green Consulting SRL. Această asociere a câştigat licitaţia derulată de Primăria Oradea cu o ofertă în valoare de 9.641.895,37 lei fără TVA. În perioada în care se face demolarea pasarelei, se lucrează la proiectul tehnic al viitorului pod, care va avea două benzi de circulaţie, trotuare şi pistă pentru biciclişti.