Promovarea calității în educație și dezvoltarea abilităților în limba engleză sunt doar câteva dintre punctele ce vor fi atinse de elevii Liceului Teoretic „Aurel Lazăr” din Oradea în cadrul noului proiect european.

Acesta se desfășoară în perioada 1 septembrie 2019 – 31 august 2021 în parteneriat cu instituții de învățământ din Spania, Germania și Belgia. Obiectivele constau în educarea elevilor să respecte diversitatea de orice fel contribuind la reducerea fenomenelor de discriminare, îmbunătățirea capacității cadrelor didactice de a propune activități educaționale care pot implica și integra elevii din contextele sociale defavorizate, reflectarea asupra semnificației cetățeniei europene și a protecției drepturilor omului legate de aceasta și accesul elevilor și profesorilor la un real schimb de practici și experiențe.

Calendarul proiectului cuprinde un stagiu de formare pentru cadrele didactice implicate în proiect, și patru activități de învățare/predare/formare în țările partenerilor. La fiecare activitate transnațională participă echipe alcătuite din câte cinci elevi însoțiți de profesorii coordonatori.

Stagiul de formare pentru cadrele didactice s-a desfășurat în perioada 23-25 septembrie 2019 la IES La Rosaleda din Málaga, Spania. Prima activitate a fost găzduită, în perioada 13-17 ianuarie 2020, de școala din Spania, instituție coordonatoare. Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” a fost reprezentat de elevele Andreea Ioana Buz, Diana Carmen Maria Cicortaș, Briana Andrada Mihuț, Alexandra Tolnaci și Francesca Laura Trum, însoțite de profesorii Rodica Juncu, Viorel Muscaș, Vasile Juncu și directorul liceului, prof. dr. Carmen Chira.

Elevii școlilor partenere au lucrat pe echipe internaționale la temele specifice proiectului. Au luat contact cu idei noi şi au schimbat impresii care le-au îmbogăţit propria experienţă. Întrucât limba de comunicare este limba engleză, participanții au avut prilejul de a-și dezvolta abilitățile lingvistice prin intermediul prezentărilor realizate, a dialogurilor tematice, precum și a conversațiilor informale.

Proiectul beneficiază de finanțare din partea Comisiei Europene prin Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale.