Liceul Tehnologic „Unirea” Ștei este beneficiarul proiectului ROSE, derulat în perioada 2017 - 2021, un proiect care și-a propus să contribuie la reducerea abandonului școlar și la creșterea ratei de promovare a examenului de bacalaureat.

Liceul Tehnologic „Unirea” Ștei - a cărui conducere este asigurată de prof. ing. Adrian Ioan Gruie, director, prof. Viorica Mone, director adjunct, și prof. Cristian Vieriu, consilier educativ - pe lângă faptul că de-a lungul celor aproape 60 de ani de existență a format mulți specialiști care au „pătruns” pe piața muncii în diferite domenii, iată, este implicat în mai multe proiecte, din care, cu siguranță, principalii beneficiari sunt elevii acestei prestigioase instituții de învățământ de sub Apuseni. La nivel național, proiectul ROSE, finanțat printr-un împrumut de 200 de milioane de euro acordat de Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, este implementat de către Ministerul Educației pe o perioadă de 7 ani, între 2015 și 2022. În instituția șteiană echipa de implementare a proiectului este compusă din prof. Adrian Ioan Gruie, Viorica Mone, Cristian Vieriu, Daniela Țigan. Obiectivele specifice ale proiectului derulat în școala șteiană vizează: creșterea ratei de promovare a Bacalaureatului cu 10%, respectiv 2,5 % anual, până la sfârșitul proiectului prin activități pedagogice și de sprijin pentru elevii claselor IX-XII; reducerea abandonului cu 5% până la sfârșitul proiectului, anul I 1,3%, anul II 1,2%, anul III 1,5%, anul IV 1,5%, prin implicarea activă a elevilor din grupurile dezavantajate în activități extracurriculare în vederea optimizării ratei de absolvire; dezvoltarea stimei de sine a elevilor din grupurile dezavantajate prin organizarea unor activități de dezvoltare de abilități socio-emoționale, îndrumare și orientare în carieră pe tot parcursul proiectului, în vederea creșterii motivației pentru învățare. Beneficiari direcți ai proiectului, pentru toate obiectivele, sunt 80 de elevi din clasele IX - XII. Activităţile extracurriculare şi de informare din cadrul proiectului au avut rolul de a creşte interesul elevilor pentru învăţare, de a stimula elevii să-și continue studiile, vizând reducerea abandonului şcolar şi creșterea ratei de absolvire a liceului. În acest sens, au avut loc vizite de documentare la Parcul Industrial Oradea, în 2017, la centrul universitar Timişoara, în anul 2018, vizite ce au avut ca scop orientarea școlară și profesională a elevilor. Din cauza pandemiei de coronavirus, activitățile extracurriculare planificate în anul școlar 2019 - 2020  au fost reprogramate pentru acest an școlar. Astfel, în perioada 18 - 25 iunie, au avut loc două vizite de studiu, la centrele universitare Oradea și Cluj-Napoca, prin care s-a urmărit informarea elevilor asupra posibilității continuării studiilor în învățământul universitar, creșterea ratei de absolvire a liceului şi de promovare a examenului de bacalaureat. La activitățile de documentare și informare au participat un grup de 40 de elevi, însoțiți de profesorii Viorica Mone, Mihaela Lucan, Minodora Perju, Cristian Vieriu, Claudiu Pirtea și ec. Daniela Țigan. „După finalizarea grantului, rezultatele mai bune obținute de către elevii școlii la bacalaureat, continuarea studiilor în învățământul universitar și integrarea absolvenților pe piața muncii va avea un impact pozitiv asupra școlii, a părinților și a comunității, proiectul constituind un exemplu de bune practici”, a afirmat, pentru CRIȘANA, prof. Viorica Mone, la întoarcerea de la Cluj-Napoca, unde a avut loc una, din cele două vizite de studiu din cadrul proiectului ROSE, derulat la Liceul Tehnologic „Unirea” Ștei.