150 de elevi și 8 profesori, din două școli din Oradea și Segovia (Spania), au participat săptămâna trecută, între 15 și 19 martie, la 3 videoconferințe în cadrul unui proiect care are ca scop accelerarea procesului de învățare a unei limbi străine și a da sens experienței de învățare la o vârstă școlară timpurie.

Cele trei videoconferințe s-au desfășurat la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea, în cadrul proiectului de parteneriat de schimb interșcolar Erasmus „Colors”. Acestea s-au desfășurat în parteneriat cu Instituția de învățământ „Ceip El Peñascal” din Segovia, Spania, parteneră în cadrul proiectului sub generiul „Let’s meet online”. La întâlniri au participat 150 de elevi și 8 profesori, din cele două școli.

S-au întâlnit online și instituțiile de învățământ din Suedia „Johannesskolan”, Turcia „Sehit Polis Volkan Sabaz Ilkokulu”, Serbia „Nasa Radost” și Grecia „Dimotiko Pefkon”, instituții partenere în cadrul proiectului.

Cadrele didactice din echipa de proiect din Oradea au fost directoarea Simona Martin, coordonator, profesoara Maria Duma și mai mulți membri profesori: Angela Clonda, Anamaria Horga, Cătălin Lazăr și Aurelia Susan. Aceștia au pregătit elevii din clasele a II-a C, a III-a A și a IV-a A și B pentru activități, iar pregătirea elevilor pentru activitățile în limba engleză a fost realizată de profesoara Teodora Popa. La activitatea din 17 martie a luat cuvântul profesoara de limba spaniolă Rodica Pop, cea care a susținut înființarea secției bilingv-spaniolă în cadrul colegiului în 2008, iar la fiecare activitate, câte un elev din clasele participante, născut în Spania și vorbitor de limbă spaniolă.

Elevii au realizat o pregătire prealabilă a întâlnirilor, identificând aspectele culturale și specifice ale țării partenere. Video-meeting-urile s-au concentrat pe activități de comunicare orală sub formă de întrebări și răspunsuri, pe teme prestabilite între elevii din trei clase primare distincte, din cele două școli partenere sus-menționate. Aceste activități de interacționare au fost gândite pentru a accelera procesul de învățare a unei limbi străine și a da sens experienței de învățare la o vârstă școlară timpurie. Elevii claselor implicate au conștientizat diversitatea culturală, relaționând cu alți copii din Europa, au avut ocazia de-a comunica în limba engleză, de-a concluziona cu privire la similarități și diferențe între cele două țări, între cele două culturi, dobândind pe această cale mentalități de dezvoltatori de tehnologie, în loc de consumatori de tehnologie. Pregătirea activităților a necesitat din partea celor mici documentare, realizare de hărți și proiecte PowerPoint în limba engleză. Activitățile au facilitat oportunități de-a discuta cu elevi de aceeași vârstă aspecte ale vieții lor școlare, precizând materii preferate, mâncăruri specifice, cărți, filme, dar și jocuri video preferate.

Proiectul Colors” se desfășoară din luna septembrie 2020, activitățile începând cu aplicarea chestionarului de identificare și evaluare a tipurilor de inteligențe, în luna octombrie 2020, continuând cu activități cu ocazia Zilei Mondiale Origami, în luna noiembrie 2020, iar în decembrie, cu sărbătorirea Zilei Protejării Biodiversității ,,Protejează viața pe Pământ” prin diferite proiecte. Semestrul al doilea, cu revenirea la școală, a facilitat pregătirea zilei de 9 februarie - Ziua Siguranței pe Internet și sărbătorirea Dragobetelui în 24 februarie. Activitățile planificate ale proiectului își propun să identifice tipurile de inteligență pe care elevii le posedă și să le valorifice prin acțiuni orientate în acest sens, obiectivul principal fiind facilitarea unei învățări permanente.

Proiectul Erasmus+ „Colors” are la bază proiectul eTwinning ,,Colors (Creating Our Learning Options to Reveal Skills)”, care valorifică Teoria Inteligențelor Multiple, emisă de psihologul american Howard Gardner.