Consiliul Local Oradea a aprobat, ieri, proiectul de buget al municipiului pentru anul în curs. Bugetul este de 167 milioane euro, din care 90 milioane euro sunt veniturile proprii, iar peste 50 de milioane din acest buget îl reprezintă fondurile europene pe care municipalitatea estimează că le va atrage în cursul acestui an.

„Este un buget aparent mare, dar este un buget strâns, din câteva motive. Pe de o parte, măsurile care au fost adoptate de Guvern atât la finalul anului 2017, cât și la finalul anului 2018, au făcut să avem o pierdere de venituri consistentă. Față de 48 de milioane de euro, cât ar fi trebuit să încasăm venituri proprii anul acesta, dacă nu s-ar fi intervenit în legislație de două ori, vom încasa aproximativ 40 de milioane de euro, ceea ce reprezintă impozitul pe venit încasat înainte cu doi ani de zile, deci în 2017. Practic am rămas cu același nivel de venituri, în condițiile în care creșterea de salarii, creșterea numărului de locuri de muncă ar fi trebuit să ne ducă la 48 de milioane de euro”, a declarat, înainte de şedinţa de consiliu, primarul Ilie Bolojan. Potrivit acestuia, cele opt 8 milioane de euro reprezintă un deficit care afectează investițiile. În plus, susţine primarul, au crescut cheltuielile la aproape toate capitolele de cheltuieli de funcționare. Pe de altă parte, Bolojan a menţionat că, având în vedere volumul mare de contracte cu fonduri europene semnate, 42% din buget este alocat pentru investiții.

Asfaltări în zona Gutenberg

În şedinţa de ieri a Consiliului Local Oradea au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea a 10 străzi din zona Gutenberg: Năvodarilor, Cărăbușului, Cheile Turzii, Arturo Toscanini, Aurora, Alexandru Papiu Ilarian, George Bota, Ion Mincu, Digului – tronson între str. Navigatorilor – str. Pietrișului, Dâmboviței.

În total, cele zece străzi au o lungime de 1.900 metri liniari, valoarea lucrărilor de modernizare urmând să se ridice la aproximativ un milion de euro. Potrivit primarului Ilie Bolojan, odată cu modernizarea străzilor se vor rezolva și problemele de canalizare pluvială. După aprobarea în CLO a indicatorilor, municipalitatea va demara procedura de licitație pentru executarea lucrărilor de modernizare a celor 10 străzi la pachet, urmând ca semnarea contractului de lucrări să se facă până cel târziu în a doua jumătate a verii.

„În cazul în care se va prelungi procedura de licitație, lucrările vor începe primăvara viitoare, urmând ca cel mai târziu până la începutul verii anului viitor să avem toate străzile asfaltate”, a declarat Bolojan.

Parcare de lângă Spitalul Judeţean

Municipalitatea orădeană intenţionează să construiască o parcare supraterană lângă Spitalul Județean, pe strada Gheorghe Doja, pe partea dreaptă în sensul de mers spre Spital. Parcarea va avea aproximativ 500 de locuri şi va costa în jur de 5 milioane euro.

„Sperăm ca în circa trei luni să fie finalizat PUZ-ul, iar apoi, într-o lună, să fie realizat și studiul de fezabilitate, după care, în vara acestui an, să supunem aprobării toate aceste documentații. Dacă totul decurge fără probleme, în toamnă vom avea semnat un contract de execuție a lucrărilor, astfel încât din primăvara anului viitor să putem demara lucrările la parcarea supraterană”, a declarat primarul Ilie Bolojan. Construcţia pe patru nivele, estimată la 5 milioane euro, va fi realizată fie din fonduri de la bugetul local, fie printr-un parteneriat public-privat. Se estimează că lucrările vor dura 1 an, cel mult un an şi jumătate.