Alocarea bugetară disponibilă aferentă Submăsurii 6.3 „Sprijin pentru dezvoltarea fermelor mici” este de 100 milioane de euro pentru acest an, din care 21 milioane de euro pentru zona montană. Intensitatea sprijinului pentru această submăsură este de 100%.

Beneficiarii eligibli sunt fermierii care au drept de proprietate și /sau drept de folosinţă pentru o exploatație agricolă, care sunt persoane fizice înregistrate sau autorizate sau au un SRL și care respectă încadrarea în categoria întreprinderi mici sau microîntreprinderi. Sprijinul va fi utilizat pentru realizarea Planului de Afaceri (PA) şi activitatea economică desfăşurată de beneficiar. Documentele necesare sunt următoarele: copiile documentelor de proprietate/ folosinţă pentru exploataţia agricolă; pentru terenul agricol: documentul care atestă dreptul de proprietate asupra terenului agricol şi/sau tabelul centralizator cu suprafeţele luate în arendă pe categorii de folosinţă şi perioade de arendare, emis de Primărie, semnat de persoanele autorizate, şi/sau contractul de concesionare valabil la data depunerii Cererii de Finanţare însoţit de adresa emisă de concedent care conţine situaţia privind respectarea clauzelor contractuale, dacă este în graficul de realizare a investiţiilor prevăzute în contract şi alte clauze; documentele pentru terenul ce constituie vatra stupinei: acte de proprietate conform legislaţiei în vigoare, sau contract de concesiune/ contract de arendă valabile la data depunerii Cererii de finanţare. Pentru clădiri sunt necesare: actul de proprietate asupra clădirii; alte documente care demonstrează dreptul de folosinţă asupra clădirii (contract de arendă/concesiune) valabile cel puţin 10 ani de la data semnării Deciziei de finanţare. Pentru animale, păsări şi familii de albine: extrasul din Registrul Exploataţiei emis de ANSVSA/DSVSA, respectiv Circumscripţia Veterinară, actualizat cu cel mult 30 zile înaintea datei depunerii Cererii de Finanţare din care să rezulte efectivul de animale deţinut şi data primei înscrieri a solicitantului în Registrul Exploataţiei; documentul emis de forma asociativă apicola privind înregistrarea stupilor, precum şi Carnetul stupinei, actualizate cu cel mult 30 de zile înaintea datei depunerii Cererii de Finanţare; copia Registrului agricol emis de Primarie actualizat cu cel mult 30 de zile înaintea datei depunerii Cererii de Finanţare; Copia actului de identitate al reprezentantului legal de proiect (asociat unic/asociat majoritar/ administrator); copia Certificatului de înregistrare eliberat de ORC; Hotărârea AGA prin care se desemnează reprezentantul legal sau administratorul care să reprezinte societatea în relaţia cu AFIR; copia diplomei de absolvire/certificatului de calificare profesională/certificatului de absolvire/certificatului de competenţe profesionale/ documentului emis în urma absolvirii cursurilor de instruire/documentului care atestă absolvirea învăţământului minim. De asemenea, mai sunt necesare: copia/ copiile documentului/documentelor care certifică utilizarea resurselor genetice autohtone; copiile documentelor emise de autorităţile de mediu, sanitar, sanitar-veterinar, dacă este cazul; documentul emis de instituţia financiar-bancară în care să se menţioneze denumirea şi adresa instituţiei financiar-bancare, titularul contului, CUI-ul titularului şi codul IBAN al contului prin care se derulează proiectul. Cheltuielile propuse în PA, inclusiv capitalul de lucru şi activităţile relevante pentru implementarea corectă a planului aprobat pot fi eligibile, indiferent de natura acestora. Planul de Afaceri trebuie să conțină prezentarea situației inițiale a exploatației, prezentarea etapelor și a obiectivelor propuse, prezentarea detaliată a acțiunilor. Valoarea sprijinului este de 15.000 euro pe o perioadă de 3/5 ani, în 2 tranșe, pentru ferme între 8.000 şi 11.999 SO.