S-au aprobat şi devin operaţionale, începând de astăzi, când se fac şi înscrierile on-line, cinci programe de finanţare destinate întreprinzătorilor, întreprinderi mici şi mijlocii cu sediul de activitate în România. Formularele de înscriere on-line sunt disponibile pe site-ul www.animmc.ro, al Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii. Fondurile totale sunt de 13.100.000 RON, finanţarea putându-se face pentru aproximativ 550 de operatori economici.

Înscrieri în perioada 12-18 mai
De astăzi, timp de 5 zile lucrătoare, până în 18 mai a.c., ora 20.00, se pot face înscrieri on-line pentru trei dintre cele cinci programe de finanţare. Unul dintre aceste programe este "pentru susţinerea accesului IMM la servicii de instruire şi consultanţă". Se acordă vouchere pentru instruire şi consultanţă, echivalentul maxim 75% din valoarea fiecărei cheltuieli eligibile efectuate, dar nu mai mult de 15.000 lei. Prin acest Program se urmăreşte dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale bazate pe cunoaşterea şi gestionarea optimă a resurselor, îmbunătăţirea performanţelor economice şi tehnice ale IMM, dar şi promovarea investiţiilor în producţie şi servicii.
Al doilea Program este pentru susţinerea meşteşugurilor şi artizanatului, având ca scop stimularea practicării meşteşugurilor şi a meseriilor tipice micii industrii care presupun un grad important de prelucrare manuală. Totodată, se stimulează promovarea acestor produse şi servicii pe piaţa naţională şi internaţională, precum şi creşterea numărului de locuri de muncă.
Al treilea Program vizează dezvoltarea şi modernizarea activităţilor de comercializare a produselor şi seriviciilor de piaţă. Se acordă sprijin financiar nerambursabil de până la 60% şi în sumă maximă de 50.000 lei/beneficiar pentru: achiziţionarea de maşini, utilaje, instalaţii de lucru, aparate şi instalaţii de măsurare, control şi reglare, cu scopul îmbunătăţirii performanţelor economice şi tehnice ale operatorilor economici.


Înscrieri, până la epuizarea bugetului a două programe
Din grupa celor cinci programe de finanţare, la două dintre acestea se fac înscrieri începând din data de 12 mai, până la epuizarea bugetului alocat programelor respective.
Primul Program din această categorie de înscrieri se referă la sprijinirea transferului afacerilor (transmiterea cu titlu gratuit de către titular a afacerii, respectiv a fondului de comerţ, în scopul asigurării continuării existenţei şi activităţii comerciale a întreprinderii, pentru menţinerea locurilor de muncă şi stimularea activităţilor economice). Transferul se face, de regulă, în cadrul aceleiaşi familii sau şi către terţi. Prin acest Program se susţin integral, prin alocaţie financiară nerambursabilă, cheltuielile efectuate pentru plata taxelor şi tarifelor necesare transferului afacerii.
Al doilea Program este pentru sprijinirea dezvoltării IMM prin fonduri în limita sumelor plătite pentru profitul brut reinvestit. Se alocă 16% din sumele cheltuite, în anul 2008, din profit (dar nu mai mult de 100.000 lei) pentru achiziţionarea de active corporale şi necorporale facturate, plătite integral şi puse în funcţiune în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2008.
Pentru alte detalii şi informaţii vă puteţi adresa Centrului de Informare, Asistenţă şi Instruire pentru IMM Bihor (tel./fax 0259/432423, mobil 0753/047074.)