Se împlinesc în acest an, la 24 noiembrie, 144 de ani de când primul domnitor al României moderne, Alexandru Ioan Cuza, promulga decretul de înfiinţare al Casei de Depuneri şi Consemnaţiuni, devenită, în timpul domniei Regelui Carol I, Casa de Depuneri, Comsenaţiuni şi Economii (1880) şi, mai apoi, din 1949 - Casa de Economii şi Consemnaţiuni.
Încă de la înfiinţare, CEC a intrat în conştiinţa generaţiilor de români ca fiind o instituţie sigură, stabilă şi onestă, aproape de casă, cu produse şi servicii adresate în special persoanelor fizice.
În 1996, Statul român,acţionarul unic al CEC, reprezentat prin Ministerul Economiei şi Finanţelor, hotărăşte că organizarea şi funcţionarea CEC se va face în conformitate cu Legea bancară. Punerea în aplicare a acestei hotărâri nu este simplă şi primele semne că instituţia este pregătită să ofere produse complexe, atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice, apar abia mai târziu. Între timp, este lansat procesul de privatizare a Băncii, suspendat însă la sfârşitul anului 2006. În decembrie 2006 acţionarul decide să realizeze o primă majorare de 500 milioane lei.
În mai 2007, acţionarii CEC aprobă şi este dată publicităţii "Strategia de dezvoltare a CEC pentru perioada 2007 - 2011".
Având în vedere aceste obiective strategice, dar mai ales faptul că există semnale certe că ele pot fi atinse, acţionarii CEC au fost de acord că denumirea de Casa de Economii şi Consemnaţiuni nu mai este suficient de sugestivă şi că instituţia noastră este o Bancă în plin proces de modernizare şi eficientizare. Noua denumire CEC Bank îmbină tradiţia şi aspiraţiile instituţiei noastre care se doreşte a fi un jucător de marcă în peisajul bancar românesc.Totodată, s-a hotărât majorarea capitalului social al Băncii cu suma de 69,5 milioane lei, rămasă după repratizarea pe destinaţiile legale a profitului realizat în 2007.
Pentru anul 2008, CEC Bank şi-a propus creşteri de activitate peste nivelul preconizat de creştere a sistemului bancar: 48% creşterea portofoliului de credite şi 41% creşterea portofoliului de depozite de la clientela nebancară. În anul 2008 vom cheltui sume importante pentru schimbarea imaginii Băncii, ce se va materializa prin reamenajarea a circa 600 de unităţi (45 milionae euro), dar şi pentru promovarea noii imagini şi a unor produse noi ce vor fi lansate în acest an (5,56 milioane euro). Până la sfârşitul anului 2010 toate unităţile Băncii, în prezent 564 unităţi la oraşe şi 840 unităţi la sate, vor fi reamenajate integral.
Începând cu această lună, Banca va lansa noi produse şi servicii care se vor adresa clientelei noastre, persoane fizice şi juridice, precum: CECONLINE - serviciul internet banking; cardul clasic Mastercard, embosat pentru persoane fizice; trei produse destinate agenţilor economici şi autorităţilor locale care doresc să acceseze fonduri europene (linia de credit pentru investiţii, creditul punte şi creditul pentru investiţii); CREDITLIFE - creditul ipoitecar cu asigurare de viaţă gratuită inclusă, adresat persoanelor fizice şi altele.
De asemenea, începând cu 6 mai 2008, CEC Bank a majorat dobânzile la toate categoriile de depozite atrase de la clientela nebancară.