Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România (CECCAR) şi Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) au încheiat un protocol în vederea facilitării depunerii situaţiilor financiare anuale la ONRC, în sensul că depunerea acestor situaţii financiare anuale se poate face şi prin filialele CECCAR, în format electronic, având ataşată sau logic asociată semnătura electronică extinsă.

 

Scopul Protocolului îl constituie colaborarea în vederea facilitării depunerii situaţiilor financiare anuale de către membri CECCAR la Oficiul Registrului Comerţului (ORC) de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială şi-au stabilit sediul social, iar principalul obiect al Protocolului îl constituie stabilirea condiţiilor privind colaborarea în vederea desfăşurării activităţii de depunere a situaţiilor financiare anuale de către societăţile comerciale, la ORC, conform actualei legislaţii în domeniu.

Protocolul existent între CECCAR şi ONRC, prevederile şi facilităţile respective se regăsesc şi se aplică şi pentru Filiala Bihor a CECCAR, implicit pentru membri săi - experţi contabili şi contabili autorizaţi. Aşa cum ne-a declarat doamna Leonica Bochiş, director executiv la Filiala Bihor a CECCAR, achiziţionarea semnăturii electronice extinse pentru membri Filialei se face după anumite proceduri, în baza unei programări alfabetice şi la un cost mult mai mic, de 57,12 euro echivalent în lei.

Fără a intra în prea multe detalii, achiziţionarea semnăturii electronice extinse uşurează activităţile desfăşurate de membrii CECCAR, oferind posibilitatea transmiterii electronice a diverselor documente, cum ar fi: depunerea situaţiilor financiare în format electronic, prin Filiala CECCAR, la oficiul sau la oficiile registrului comerţului, depunerea declaraţiilor on-line la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, semnarea facturilor - conform Codului Fiscal, semnarea documentelor transmise de ONRC pentru înfiinţări de societăţi comerciale, raportările către CNVM, dar şi semnarea mesajelor către alte instituţii ale statului, semnarea şi/sau criptarea mesajelor trimise prin e-mail către parteneri, autentificarea în sisteme informatice private.

Într-un asemenea context al protocolului dintre CECCAR şi ONRC, toţi cei interesaţi de achiziţionarea semnăturii electronice pot obţine detaliile necesare fie adresându-se Filialei Bihor a CECCAR, fie accesând site-ul www.ceccarbh.ro. În cazul membrilor CECCAR care deţin semnătură electronică, ei trebuie să comunice Filialei acest aspect.