Ne-aţi solicitat, vă răspundem: Situaţii în care se recurge la vânzarea de lichidare
Potrivit Ordonanţei nr 99/2001, prin vânzare de lichidare se înţelege orice vânzare precedată sau însoţită de publicitate şi anunţata sub denumirea de "lichidare".
Vânzarea de lichidare poate apărea în una dintre următoarele situaţii: încetarea definitivă a activităţii comerciantului; încetarea din proprie iniţiativă a activităţii comerciantului în structura de vânzare respectivă sau ca urmare a anulării contractului de închiriere, locaţie sau mandat etc; întreruperea activităţii comerciale sezoniere pentru o perioadă de cel puţin 5 luni după terminarea operaţiunilor de lichidare; schimbarea profilului structurii de vânzare; modificarea condiţiilor de exploatare a suprafeţei de vânzare, dacă lucrările de transformare şi amenajare depăşesc 30 de zile şi sunt efectuate în interiorul acesteia; deteriorarea gravă a unei părţi sau, dupa caz, a întregului stoc de produse, exclusiv cele alimentare. Vânzările de lichidare sunt supuse notificării în baza unui inventar detaliat al mărfurilor de lichidat întocmit de comerciant, care este obligat să justifice cu documente legale provenienţa produselor respective. Notificarea se face la primăria localităţii în a cărei rază teritorială este amplasată structura de vânzare. Trebuie precizat că, la cererea organelor de control abilitate, comerciantul este obligat să justifice cu documente legale situaţia care a motivat vânzarea de lichidare. Orice anunţ sau altă formă de publicitate privind vânzarea de lichidare trebuie să specifice obligatoriu data de debut a vânzării şi durata acesteia, precum şi sortimentul de mărfuri supus vânzării de lichidare, în cazul în care operaţiunea nu se referă la totalitatea produselor din structura de vânzare. Pe durata vânzărilor de lichidare se pot lichida numai produsele înscrise în lista de inventar aferentă notificării şi aflate în stocul unităţii comerciale la data depunerii/transmiterii notificării.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.